| שלום,
אתמול הלכתי לרכוש מכשיר סלולרי חדש. מבדיקה באינטרנט (הן באתר זאפ והן באתרי החנויות עצמן ובאתרי המשווקים הרשמיים והמפעילות הסלולריות), נוכחתי לגלות כי כלל החנויות לוקחות פלוס מינוס את אותו מחיר עבור המכשיר הנ"ל (הבדלים זניחים של כמה עשרות בודדות של שקלים), אך הן נבדלות בחבילת המתנות שמגיעה עם המכשיר (יש חבילת מתנות אותה מספק היבואן הרשמי מטעם סמסונג, ועל זה מוסיפות חלק מהחברות).
באתר האינטרנט של החברה ממנה בחרתי לבסוף לרכוש (חברה גדולה מאוד ומאוד מוכרת), צוין מחיר מסוים עם הדגשה כי הנחה נוספת תינתן בסניפי הרשת העתקה מאתר האינטרנט של החברה - " מכשיר סלולרי SAMSUNG GALAXY NOTE 8 - אחריות היבואן הרשמי סאני גודל מסך: 6.3"מצלמה: 12MP נפח סוללה: 3300mAh 3,870 ₪הנחה נוספת תינתן בסניפי הרשת").
בסניף, קיבלתי הנחה של *עשרה! * שקלים מהמחיר הנקוב באתר. יש לציין כי בכל זאת בחרתי לקנות שם, וזאת משום שביחס לחנויות אחרות, מדובר במחיר סביר.
האם יש יסוד לתביעה ייצוגית/פרטנית בגין הטעיית לקוחות, או שמא מספיק שתינתן הנחה כלשהי ולו של שקל אחד כדי שהדבר יחשב תקין מבחינה חוקית ומשפטית?
הדעה שלי היא, שזהו טריק שיווקי כדי להביא למצב בו לקוח פוטנציאלי מגיע לסניף, שם הוא כבר נכנס ל"מוד" ולסטייט אוף מיינד אחר, וקל יותר להשפיע עליו ולשכנעו לקנות. בנוסף, יש לציין כי באותיות הקטנות באתר, מופיע הביטוי ט.ל.ח.
לסיכום, האם יש בסיס ויסוד משפטי?
בריאות ואושר.
|