| עו"ד קיסוס שלום רב,
שאלה לי אלייך. בכוונתי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות כנגד חברה מוכרת מאוד בתחום האלקטרוניקה.
עובדות המקרה הן כלדקלמן:
1. בתאריך ה 25.11.2016 רכשתי מחשב נייד בחנות המדוברת. תמורת המחשב שולם סכום של כ 873 ש"ח במזומן.
2. בתאריך ה 09.05.2017 המחשב התקלקל ונשלח לתיקון במעבדת היבואן הרשמי.
3. בתאריך ה 28.05.2017 המעבדה הודיעה לי כי אין בכוונתה לתקן את המחשב, ותחת זאת לשלוח לי אישור החלפה/זיכוי. עם אישור זה עליי לגשת לחברה (או לשלוח לה במייל) ולשיקול דעתה של החברה להחליט האם לזכותי או האם להחליף לי את המחשב.
4. בתאריך ה 04.06.2017 נשלח האישור המדובר לחברה. נציגת החברה הסבירה לי כי במקרים מסוג זה החברה מזכה את הלקוח ע"י שליחת צ'ק לביתו. אישור הגעה פלוס אישור תחילת טיפול נשלח יום למחרת ה 05.06.2017.
5. עד לתאריך ה 09.07.07 הוחלפו מספר מיילים ביני לבין הנציגה מהחברה, ללא מענה קונקרטי מצידה. בתאריך זה שוחחתי עם הנציגה, והיא עדכנה אותי שהצ'ק (לטענתה כמובן) נשלח בדואר (רגיל ולא רשום כפי שסיכמתי עם החברה מראש בכתובים) ב 27.06.2017.
ב 17.07.2017, קרי, לאחר כמעט חודש מהרגע בו הנציגה טענה בתוקף כי הצ'ק נשלח, ובהתחשב בעובדה שאני עדיין לא קיבלתי את הצ'ק, הגשתי תלונה למועצה הישראלית לצרכנות, וכן ידעתי את החברה בכך שלא קיבלתי את הצ'ק. לאחר שהחברה בדקה שהצ'ק אכן לא נפרע, היא שלחה לי צ'ק חדש בדואר רשום, אשר הגיע למעוני ב 03.08.2017. אפרופו שליחת צ'ק בדואר רשום, שלחתי לחברה גם פסק דין מבית המשפט השלום אשר ניתן ב 03.07.2001 אשר מתייחס לנושא זה (בית המשפט השלום תל אביב יפו ת.א 047622/00 בפני כבוד השופט משה סובל ארטקום טכנולוגיות והפצה בע"מ נגד ישראובוז נכסים ואחזקות בע"מ).
שאלתי היא, האם ניתן לבקש פיצוי מהחברה בגין עוגמת נפש ובשל ההמתנה הממושכת ( מה 05.06.2017 ועד ה 03.08.2017) לקבלת הצ'ק? יש לציין כי בידי שיחות מוקלטות רבות אשר מאשרות כי החברה המדוברת קיבלה את הכסף (או לכל הפחות התחחיבות לתשלום) מהיבואן כבר ב 04.06.2017, בעצם עם שליחתי את האישור, ולכן מניין הימים מתחיל מתאריך זה, וזאת לדברי מנהל השירות של החברה.
יש לציין כי לאחר מספר שיחות ביני לבין מנהל השירות בחברה, הוא הסכים להציע לי פיצוי של 200 ש"ח בצורת שובר, בתנאי שאחתום על כתב קבלה וסילוק דרקוני ( בין היתר קובע כי הכל נעשה לפנים משורת הדין ומבלי להודות בדבר, כולל עצם ביטול רכישת המחשב, אשר אני מזכיר נעשתה כתוצאה מתקלה במוצר ולפי קביעת החוק ולא מתוך "טובה" שהחברה עשתה לי ) שהיה משופע בחצאי אמיתות ושקרים, ולכן לא הסכמתי לחתום עליו. תחת זאת הצעתי נוסח חלופי, שעיקר שהשינוי בו קוסמטי בלבד לדידי, ודרש רק להוריד את הביטוי מבלי להודות בדבר (להשאיר לפנים משורת הדין) ולתקן את העיוות בעניין ביטול רכישת המחשב. מנהל השירות הודיעני כי הוא מסרב (לטענתו בהוראת היועץ השפטי) לשנות את הנוסח המקורי ולא בקוצו של יוד, וכי אם לא אחתום על הנוסח המקורי ככתבו וכלשונו, לא אקבל כל פיצוי.
כמו כן יש לציין כי עדיין לא פרעתי את הצ'ק.
בברכה ובכבוד רב,
דביר ספינקא
|