| שלום, רכשתי במאי 2016 מדפסת מחברת EPSON עם אחריות לשנה. ביוני 2017 הופיעה לי הודעה ש"מיכל העודפים" של המדפסת מלא ועליי לפנות לאפסון כדי לרוקן את מיכל העודפים. פניתי אליהם והם מבקשים 350 ש"ח על ריקון מיכל העודפים. הם יושבים ברמת גן וליחד עם ההוצאות הגעה אליהם אני מגיע לעלות של יותר מחצי מעלות המדפסת. העיניין הוא שהמדפסת לא באחריות - אני רוצה לתקן אותה איפה שאבחר, אני אפילו יכול לסדר זאת באופן עצמי - אבל הבעיה היא שבמדפסת קיים מונה שסופר את כמות הדפים שהודפסו או כמות הדיו שבמיכל, ולפי הספירה המונה יודע מתי המדפסת צריכה להקפיץ את ההודעה. ברגע שהמודעה קפצה המדפסת מושבתת ואי-אפשר להשתמש בה יותר בכלל. כדי להוריד את ההשבתה והמדפסת רק אפסון יכולים לעשות זאת בעזרת תוכנה שקיימת אצלהם. למעשה אני יכול לתקן הכל בעצמי אבל אפסון רוצים שאשלם סוג של "כופר" כדי לאפס את המדפסת ושאוכל להמשיך להשתמש בה.
הדבר מקביל לרכב שרכשתי, הוא מתוכנת להקפיץ הודעה אחרי 365 יום שהרכב לא פועל יותר ורק מוסך מורשה ספציפי יכול לתקן את הרכב. אם אני לא פונה למוסך מורשה ספציפי הרכב מושבת ולא ניתן לעשות בו כלל שימוש. גרוטאה.
האם הדבר חוקי? האם ניתן לתבוע אותם?
|