| ביוני 2016 הורדתי אפליקציה שתפקידה הסדרת תשלומים על חנייה בסביבה עירונית. השתמשתי בה במשך יומיים ומאז לא נגעתי בה. לפני כמה שבועות קיבלתי באימייל חשבונית מהחברה נותנת השרות על גבייה חודשית קבועה שהתרחשה כל חודש מאז. כשבדקתי בטלפון על מה אני משלם הסתבר לי שכשיצרתי קשר עם החברה האמורה הציעו לי, וגם קיבלתי (כך נאמר לי על בסיס בדיקת הקלטת השיחה) שירות נלווה של משלוח סמס התראה לקראת סיום פרק הזמן (התראה אישית) עבורו שילמתי.לדיבריהם העיסקה אינה תלויה בשימוש, וכך גם נאמר לי בשיחה שבה נמכר לי השירות הזה. השיחה האמורה לא זכורה לי, אבל נאמנים עלי דברי החברה שכך אכן קרה ואני פשוט לא זוכר את זה. טענתי היא שלו היו שולחים חשבוניות חודשיות הייתי מזהה באופן מיידי שאני משלם עבור שירות אותו איני צורך ומבטל אותו, ובכך שהחשבונית הראשונה שנשלחה אלי נשלחה רק לאחר תשעה חודשים נגרם לי נזק כספי. יתירה מכך, לדעתי מאחר ועלות משלוח האימיילים לחברה היא אותה עלות בין אם האימיילים היו נשלחים באופן חודשי או כמו שנשלחו, ברור שדיווח חודשי לא היה מייקר את עלות השרות לחברה, ולכן לדעתי מדובר בתהליך מכוון שמטרתו לגבות כסף על שירות שלא ניתן, או לפחות ברשלנות שמי שנשא בנזקיה הוא אני. ראוי לציין כאן שמדובר בסכום פעוט של 4.90 ש"ח לחודש. השאלה שלי היא האם ניתן להעריך האם באמת הפרקטיקה בה נקטה החברה אינה הגונה או רשלנית, והאם יש סיכוי לתביעה יצוגית, ואם כן - מה עלי לעשות על מנת לקדם תהליך כזה. תודה.
|