אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

ראיון אישי - עו"ד מיקי שיפמן

  • 25/02/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 6043
ראיון אישי עם מנהל פורום דיני משפחה באתר הפורומים המשפטיים: על העיסוק המשפטי בדיני משפחה, על תפישת המשפט את האב המשמורן, על הסכמי ממון ועוד... וגם על החיים שמאחורי המשפט. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי שיפמן, מנהל פורום דיני משפחהעו"ד מיקי שיפמן, יליד 1978, נשוי ואב ל- 3 ילדים. בוגר הפקולטות למשפטים לתואר ראשון במשפטים ממכללת שערי משפט, ולתואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

עו"ד שיפמן מרצה מטעם "נוער שוחר משפט עברי", מתנדב מזה כשנתיים בויצ"ו, ובשנה האחרונה החליט לקחת על עצמו את ניהול פורום דיני משפחה. שאלנו אותו כמה שאלות מקצועיות, ואישיות.. כרטיס ביקור אישי לאחד המנהלים של פורום תוסס כמו פורום דיני משפחה.

עו"ד שיפמן, מה הוביל אותך לעסוק דווקא במקצוע עריכת הדין?

במשך שנים התלבטתי באיזה תחום לעסוק כאשר עריכת דין לא היה בהכרח בראש סדר העדיפויות שלי ודוקא הייתי בטוח שהתחום בו אבחר יהיה קשור בצורה כזו או אחרת ב"חיות", שמלבד משפחתי, הן אהבה גדולה שלי.

בשלב כלשהו , מיד אחרי השירות הצבאי, גמלה בליבי החלטה ללמוד משפטים. מאחר ולימודי המשפטים היו מעניינים מאוד לטעמי, החלטתי אף להמשיך בלימודים ובסמוך לאחר הוצאת רישיון עריכת הדין המשכתי ללמוד וסיימתי תואר שני במשפטים.

מה הוביל להחלטה להתמחות בדיני משפחה?

מיד לאחר שהתקבלתי ללימודי המשפטים, כשכבר היה לי ברור שבעריכת דין אני מתעתד לעסוק בשנים הקרובות, מוטב להתחיל מוקדם ככל האפשר בעבודה במשרד עורכי דין במקום לבזבז את זמני בעבודות סטודנטיאליות אחרות כמו שליחויות, וכיו"ב, ולהתמקצע עד כמה שניתן בתחום עריכת הדין.

כך הגעתי למשרדו של עו"ד קראוס שמעוסק בתחום דיני המשפחה ופשיטות רגל, שם עבדתי במשך כ- 3 שנים, ומיד עם סיום לימודי התואר הראשון, משהרגשתי שאני מתחבר מאוד לתחום דיני המשפחה, הגשתי מועמדות לשמש כמתמחה של כב' השופטת מירי קראוס, שהינה שופטת לענייני משפחה, וזאת על מנת לראות וללמוד את ההתנהלות של עולם המשפט מ"הצד השני", שזו למעשה הזדמנות נדירה ואולי חד פעמית. וכך באופן טבעי המשכתי לעסוק בתחום זה עד עצם היום הזה.

מה הופך עורך דין – לעורך דין טוב בתחום דיני המשפחה?

אני סבור שצריך מידה לא מבוטלת של רגישות. אדם שאינו מסוגל לחוש את האנשים ואת המציאות המורכבת שניצבת בפניו, שבה מעורבים בני זוג שעד אתמול עוד היו זוג כמוני כמוך, שחיו חיים רגילים, והיום נמצאים במקום כל כך שונה, כל כך טעון ומורכב, מה גם שלרוב, ילדים קטנים מעורבים אף הם בסיטואציה הזו שלא בטובתם ושלא מרצונם, אדם כזה לא יוכל להיות עו"ד טוב בדיני משפחה.

אני תמיד אומר ללקוחותיי, כשאתה תובע אדם זר שגרם לך , נניח, נזק כספי, מחר-מחרתיים מסתיים המשפט ושלום על ישראל, כל אחד הולך לדרכו והסיפור נגמר. בענייני משפחה זה אף פעם לא נגמר, תמיד יהיו אירועים שצריך לחגוג יחד, תמיד יהיו מפגשים ואינטראקציות כאלה ואחרות ולכן, כאמור חשוב להדריך באופן נכון ומושכל את הצדדים ולהכיר את הרגישות והחולשות של כל צד, גם את הצד שמולך ולא בהכרח בשביל לתקוף אותו בנקודות החולשה שלו אלא לנסות ולפרק באופן הזה "מוקשים" ולקדם את עניינם בצורה הטובה והיעילה ביותר.

מה הוביל אותך להחלטה לנהל פורום דיני משפחה, ומה תוכל לספר על כך?

אין ספק שכיום במאה ה- 21, בעידן המודרני שהמחשבים והאינטרנט הם חלק משמעותי מחיי כל אחד ואחת מאיתנו ישנה חשיבות להגיע למדיה הזו, לחשוף ולהיחשף, אך מעל לכל אני רואה בכך סוג של שליחות ציבורית.

התחנכתי על ערכי הנתינה , העזרה לזולת, ואני בהחלט חש שאני מממש ומגשים את אותם ערכים בסיוע ובמענה המשפטי שאנו נותנים בפורום מדי יום לציבור הרחב.

מה עמדתך בנוגע ל"זוגיות" אחרי שאתה נחשף למקרים הקשים בהם הקשר הזוגי עולה על שרטון?

חכמינו ז"ל קבעו את האימרה: "כל אדם שאין לו אישה שרוי בלא שמחה, בלא ברכה, בלא טובה''. אני אישית חסיד גדול של זוגיות, מאמין במוסד הנישואין, בסיוע ההדדי, בהקמת תא משפחתי חם ואוהב.

אין ספק שישנם מצבים שבהם משהו משתבש, אם זו דעתו של מישהו, אם זה ענין כלכלי כזה או אחר ועוד כהנה וכהנה סיבות שונות ומשונות. במצבים שבהם כמו שאומרים בשפת העם "נגמר" להם האחד מהשני, אני סבור שלא צריך להמשיך בכח. צריך לדעת מתי להרפות ולהמשיך הלאה.

המחשבה שאני "עושה טובה לילד שלי" כשאני מחליט שלא להתגרש היא מחשבה מוטעית מיסודה והנזק שנגרם לילד בדר"כ גבוה בעשרות מונים כשההורים נשארים יחד ורבים בלי הפסקה לנגד עיניו.

האם, להערכתך, יש שיווין בין המינים גם באולם בית המשפט?

בכנות אני יכול לומר שהתשובה תלויה בשופט אליו אתה מגיע להתדיין. ישנם שופטים שידועים בגישתם הפרו-נשית וישנם כאלו שהינם פרו-גברים.

בסה"כ אני סבור שברוב המוחלט של המקרים הפסיקה מבוססת על החוק וההלכות שנקבעו בבתיהמ"ש בלי חריגות משמעותיות ומבלי שניתנת עדיפות לצד כזה או אחר בגלל המין שלו.

האם, לדעתך, ישנו שינויי מגמה ותופעת ה"אב המשמורן" היא תופעה שצוברת תאוצה? (מה גורם לכך)

אני באופן אישי , בתיקים שאני מנהל לא חש זאת בצורה שניתן להגדירה גורפת, אך יחד עם זאת אני בהחלט רואה יותר ויותר גברים שמגיעים עם ידע בנושא ועם נכונות לעמוד על זכותם לקבל את הילד למשמורת והסדרי ראיה רחבים יותר הכוללים לינה גם באמצע השבוע ומוכנים להקריב הרבה מאוד בשביל זה.

הסכם ממון – האם זו מילה גסה? האם תמליץ לזוגות אוהבים חרף המשמעות הלא נעימה שאולי גלומה בכך?

אני חושב שהיום "הסכם ממון" היא כבר לא מילה גסה, למרות דעות קדומות כאלה ואחרות, ואנשים רבים מבינים את החשיבות בהקדמת תרופה למכה, שזו מהותו ותכליתו של הסכם ממון, לקבוע מנגנונים ברורים שיופעלו ברגע שיחסי הצדדים עולים שירטון והחבילה מתפרקת.

יחד עם זאת חשוב לי לומר שכאשר הענין הופך להיות הנושא העיקרי שמטריד את הצדדים בטרם נישואיהם הדבר יכול בהחלט לגרום לאי איל נעימויות, עד כדי מריבות קשות ביותר, וברור שלא לשם כך נועד ההסכם, לכן עצתי היא כמו שציינתי בתשובה לשאלה אחרת שנשאלתי קודם, לדעת מתי להרפות, אם לצד אחד זה חשוב והצד השני מתעקש שלא לחתום, ניתן בהחלט לוותר, הרי ממילא בתום הנישואין ביהמ"ש ידון בכל העניינים, כך שהסכם ממון זה לא ענין של חיים ומוות ולא על זה מפוצצים מערכות יחסים.

מה דעתך על נושא האלימות במשפחה – לאחרונה אנחנו עדים להחמרה משמעותית עם בני זוג אלימים, האם זו התרופה?

לצערי התשובה שלי היא שאין קשר בין החמרת הענישה להפחתת האלימות. אדם שהינו אלים מטבעו ולא מקבל טיפול ימשיך בהפגנת האלימות כלפי וגם בימ"ש או בית דין לא יעזרו ולא ירתיעו אותו מלבצע את זממו.

האם מישהו באמת סבור שגבר שהחליט לפגוע באישתו, וניתן כנגדו צו הרחקה מביתו, שהינו עונש חמור מאוד, יירתע מלהגיע ולבצע את המעשה שתיכנן מבעוד מועד?

אני לא מאמין בכך ובהחלט סבור שאין כח בעולם שיניא אותו מלבצע את המעשה. לכן מבחינתי הדבר הנכון הוא לטפל בבעיה מהשורש, כלומר- חינוך. הכל מתחיל ונגמר בחינוך, בערכים בדרך ארץ שצריך להנחיל לאנשים עוד מינקותם, ולדעת שתמיד ובכל מצב יהיו מקרים חריגים, כי זה טבענו.

היכן עו"ד שיפמן יהיה בעוד 10 שנים?

אמנם איני רגיל להתנבא, אך אני מרשה לעצמי להעריך, כי בהכירי את עצמי, וביודעי כי איני מסוגל לדרוך זמן רב באותו מקום, וכל העת אני מחפש דרכים להתקדם ולהשתפר ובעיקר לא להשתעמם, שזהו מקור הרע, לכן סביר שאעסוק במקצוע עריכת הדין אך תוך התפרשות על פני מספר תחומים רחבים יותר, בעל משרד גדול יותר ואולי, מי יודע, בכלל אמצא את עצמי בצד השני של המתרס במקום בו ניתן להשפיע ולקבוע גורלות של אנשים. הכל פתוח. 

_____

אודות עו"ד מיקי שיפמן

עו"ד מיקי שיפמן, יליד 1978, נשוי ואב ל- 3 ילדים. בוגר הפקולטות למשפטים לתואר ראשון במשפטים ממכללת שערי משפט, ולתואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן. חבר לשכת עורכי הדין בישראל משנת 2005.

עו"ד שיפמן מרצה במסגרת אגודת "נוער שוחר משפט עברי", במספר אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ, מתנדב מזה כשנתיים בויצ"ו, ומנהל בשנה האחרונה את פורום דיני משפחה באתר LAWFORUMS.  

לאחר התמחות אצל שופטת לענייני משפחה ומספר שנות עבודה במשרדי עורכי דין מובילים בתחום דיני המשפחה כעו"ד שכיר, עובד כיום עו"ד שיפמן כעו"ד עצמאי. מלבד דיני משפחה עוסק המשרד בתחום פשיטות הרגל וההוצל"פ.

wifes cheat why married men have affairs catching a cheater
wife cheat story online affair read
read here all women cheat click here
all women cheat why wifes cheat why wife cheated
why most women cheat go women that cheat
why are women unfaithful My husband cheated on me read
what makes women cheat go all wife cheat
women cheat on men click open
online read here read here
redirect men who have affairs why married men cheat
open why people cheat why husband cheat on their wife
why do women cheat on their husbands how women cheat click
catch a cheater link go
cheaters caught cheat on my wife when married men cheat
my husband cheated with a man unfaithful wives my boyfriend cheated on me with a guy
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק