אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

עו"ד גיל שחף: העיקר בדיני משפחה טמון ביכולת להבחין בין עיקר וטפל ובהובלת מהלכים ארוכי טווח

  • 14/01/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 9558
ראיון אישי עם מנהל פורום דיני משפחה באתר הפורומים המשפטיים: על בתי המשפט לענייני משפחה, על המשרד באשדוד ותפישת השירות במשרד, על תחרות מקצועית ועוד... קצת על העולם שמאחורי המשפט. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה

עו"ד גיל שחףעורך דין גיל שחף, עוסק מזה כשמונה שנים בתחום המעמד האישי ועומד בראש מחלקת דיני המשפחה במשרדו, מחבר רב המכר: ה"מדריך למתגרשים מתחילים" בהוצאות אורנית (סטימצקי וצומת ספרים), מרצה בכנסים, כותב מאמרים ויוזם הצעות חוק בתחום המעמד האישי. עו"ד שחף עוסק כיום בתיקי גירושין עתירי ממון ובעלי מורכבויות מיוחדות.נשוי, אב לטליה ושירה, סרן במילואים, שחקן טניס מקצועי בעבר, וחובב בהווה.

מספר שאלות ששאלנו את עו"ד שחף, במסגרת הראיון האישי:

1. עו"ד שחף גיל, כעו"ד עצמאי בחרת למקם את משרדך באשדוד – למרות שאת חייך הפרטיים אתה מנהל באזור המרכז. האם יש סיבה בגללה בחרת להתרחק מת"א?

עוד מהשנה השנייה ללימודי באוניברסיטת תל אביב ידעתי שאני רוצה לעסוק ולהתמחות בדיני משפחה. כך כיוונתי את לימודי, כך כיוונתי את ההתמחות שלי.

כאשר קיבלתי את תעודת עורך הדין, ולאחר שקיבלתי החלטה על פתיחת משרד, חיפשתי עיר גדולה, עם מערכת בתי משפט ובתי דין רבניי ולשכת הוצאה לפועל, ואוכלוסיה חזקה, שבה אין עורכי דין המתמחים רק בתחום דיני המשפחה.

אשדוד ענתה על הקריטריונים והתאהבתי בה ממבט ראשון.

בפרספקטיבה לאחור – מדובר בהחלטה נכונה אשר הוכיחה את עצמה.

2. מה הובילך להחלטה למקד את התמחותך האישית, והמשרדית, בתחום דיני המשפחה?

יתכן מאד כי הרקע המשפחתי שממנו הגעתי ובו צמחתי השפיע על כך. אני בן יחיד משותף להורי, אשר לכל אחד מהם זה היה פרק ב' עם ילדים מפרק א'. בגיל 12 הורי התגרשו. נשארתי עם אבי ואמי עזבה את הבית. כעבור כשנה לערך, הורי התחתנו שוב. אני עמדתי איתם מתחת לחופה. כאשר התגייסתי הם התגרשו שוב, ושוב נשארתי להתגורר עם אבי. יתכן מאד שגם הלימודים באוניברסיטה השפיעו. כך למשל  ההבנה כי תחום דיני המשפחה מקפל בתוכו רבדים שונים של עולם המשפט, והעיסוק בו הוא מגוון, לרבות קשר אינטנסיבי אישי עם הלקוחות, ודיונים בבית משפט פחות פורמאליים,  משך אותי. אינני רואה את עצמי עוסק בתחום אחר. זו אהבתי השנייה.

3. האם להערכתך בתי המשפט לענייני משפחה נוטים באופן טבעי לצדה של האשה בתביעות הקשורות לדיני משפחה – ומשיקולים שאינם ענייניים?

התשובה היא  - לא !

יחד עם זאת אני מבין מניין נוצר הרושם הזה בקרב הציבור, ובקליפת אגוז אני יכול למנות שלוש סיבות עיקריות לכך:

א. דיני המזונות נגזרים על פי הדין הדתי, שהתאים למערכות משפחתיות שהיו לפני כמה מאות שנים, מערכות משפחתיות פטריארכאליות שבהן הגבר הוא המפרנס היחידי ועל כן החובה לזון את אישתו ואת  ילדיו היא עליו. ועל האישה אין כל חובה.

ב. חזקת הגיל הרך: ילד עד גיל 6 חזקה שהוא במשמרות אימו. כך יוצא כי כאשר מתגרשים הילדים יהיו אצל אימם.

ג. הגבר הוא שר החוץ במשפחה (בעיקר בעבר – היום פחות). כל הנכסים רשומים על שמו. כאשר מתגרשים מעבירים מנכסים הרשומים על שמו  - לאישה.

אלו שלוש סיבות לפחות שנטעו בקרב הציבור את התחושה כי בתי המשפט נוטים לטובת האישה.  בתי המשפט לא נוטים לצד זה או אחר.  הם עושים משפט ומיישמים חוקים.

4. מה דעתך על תביעות של גברים לא מעטים לקבל משמורת על ילדיהם? היש סיכוי למהפך בתחום?

המהפכה כבר החלה. וועדת שניט כבר המליצה לבטל את חזקת הגיל הרך. נכון שייקח למערכות המשפט והרווחה העוסקים בתחום להפנים את השינוי, אולם השינוי יקרה. בעוד כמה שנים, וככל שזה יקרה יותר מהר – זה יותר טוב, דרישותיהם של אבות לקבל את המשמורת על ילדיהם תהא לגיטימית ותיבחן במלוא הרצינות. המרוויחים הגדולים הם הילדים אשר בסופו של יום יגדלו עם ההורה בעל מסוגלות הורית טובה יותר.

5. עו"ד שחף גיל, קשה להתעלם מהמלחמה שהצליחה להכניס גם את החזית לאשדוד – מקום מושבו של משרדך. כיצד המשרד נערך לעבודה תחת איום הטילים ומה דעתך בנושא?

המשרד עובד כרגיל. עובדי המשרד מגיעים לעבודה והאווירה טובה ומלוכדת. פעם פעמיים ביום, בהישמע אזעקה, רצים אל המרחב המוגן, ולאחר מכן חוזרים לשגרה. אחת מעורכות הדין, מתגוררת בתל אביב, והיא בהריון,  ובשל חששות כבדים מצידה, היא עובדת בתל אביב בתקופה זו עד אשר יעבור זעם. בתי המשפט באשדוד אינם עובדים, והדבר מקל על העומס במשרד. כך לכל דבר יתרונות וחסרונות.

6. באופן אישי אתה מנהל משפחה – ובצד המקצועי הנך מנהל את ה"משפחה" של המשרד. האם התובעניות של משרד עורכי דין מאפשרת לך לתמרן נכונה בין המשפחות?

אני מקפיד למצוא איזון בין העבודה, לבין צורכי המשפחה לבין צרכי האישיים. אני מקפיד על פעילות גופנית אינטנסיבית פעמיים בשבוע. אני מקפיד לבלות לבד אם אישתי לפחות  פעמיים בשבוע. ובייתר הזמן הפנוי אני עם בנותיי. בין אם זה בבוקר כאשר אני לוקח אותן לגנים, ובין אם זה בערב כאשר אני חוזר. יש הבנה שעיסוקי המקצועי הוא חלק בלתי נפרד מחיי, חלק שאני נהנה בו מאד. ויש הרבה תמיכה, אהבה והבנה מצד אישתי והבנות שאני כה אוהב.

7. כמות עורכי הדין בארץ גואה – מה דעתך על כך? כיצד אתה מתמודד עם שוק מוצף?

התמקצעות, מקצועיות, יכולת להבחין בין טפל ועיקר כמו גם יכולת להוביל מהלכים ארוכי טווח על מנת להשיג את העיקר, הם המפתח להצלחה בתחום עריכת הדין, ובתקופה של שוק מוצף.  כך, הגם שהמשרד יושב באשדוד, אנו מנהלים תיקים עם כל משרדי עורכי הדין המובילים באזור המרכז, גובים מחירים כמו שגובים בתל אביב, משתתפים בהשתלמויות מקצועיות מידי כמה חודשים, ואין כל רלוונטיות, במישור העיסקי,  "לשוק מוצף".

באותה נשימה יאמר כי אין אנו מתעלמים מהרמה הירודה של עורכי הדין המציפים את השוק, אולם רואים בכך יתרון שהרי המקצועיות שלנו, יחסי האנוש שלנו, היחסים שלנו עם בתי המשפט, נותנים לנו יתרון אדיר בשוק מוצף, ומבליטים אותנו על פני האחרים.

8. בחרת לנהל פורום דיני משפחה – מה גורם לעורך דין עסוק בלאו הכי לקחת על עצמו "תיק" נוסף?

כאשר אני נותן  - אני מקבל. תמיד נתתי לקהילה סביבי. באשדוד ערכתי כנסים לאנשים בהליכי גירושין,  אני כותב הצעות חוק, מאמרים, כתבתי ספר הדרכה להליכי גירושין, אני מרצה בתחום המעמד האישי, ותמיד נהניתי מלתת לקהילה סביבי. הפורום אפשר לי להתגבר על המגבלות  הגיאוגרפיות ומאפשר לי לתת גם לאלו שאינם קרובים אלי גיאוגרפית. "התיק" הזה שלקחתי על עצמי, זה לא "תיק". זו מתנה.

9. לאן תבקש לקחת את משרדך בעתיד? כיצד אתה רואה את התפתחותו?

עד לפני כשש שנים משרדי עסק רק בתחום המעמד האישי. בעקבות דרישות של לקוחות לקבל שירותים בתחומים נוספים, ולאחר ניתוח השוק המקומי, הבנתי כי יש להקים משרד "תל אביבי" באשדוד, הן מבחינת הגודל, הן מבחינת המקצועיות שלו, הן מבחינת המבנה שלו. וכך, לפני כשנה וחצי, עברנו למבנה מפואר וגדול, כאשר המשרד מחולק למחלקות ובראש כל מחלקה עומד מומחה בתחומו. אני מנהל את המשרד ומנהל את מחלקת מעמד אישי. המשרד ימשיך להתפתח לכיוון זה והדבר ניכר בהיקף הפניות ההולך וגובר מידי חודש.

10. איפה עו"ד גיל שחף רוצה לראות את עצמו בעוד 10 שנים מהיום?

מאד טוב לי היכן שאני נמצא ויש לי סיפוק רב הן במישור האישי הן במישור המקצועי.

מאחל לעצמי ולבני משפחתי  הרבה בריאות.

* לסיום, כמה מילים על משרדו של עו"ד שחף:

משרד שחף ושות', הוקם בשנת 2002 על ידי עורך דין גיל שחף. ייחודו של המשרד ויתרונו מצוי במתן שרות על בסיס התפיסה של - one stop shop לפיה המשרד נותן שירות במכלול ענייניו של הלקוח באמצעות מחלקותיו השונות של המשרד, כאשר כל מחלקה מתמחה ומתמקצעת בתחום משפט ספציפי ומנוהלת על ידי צוות מנוסה ומיומן. במשרד כחמישה עשר עובדים וביניהם עורכי דין וצוות פרה-משפטי תומך, כאשר כל אחד מן העובדים מחויב למתן שירות מקצועי, אדיב ודיסקרטי ללקוח במטרה לקדם את האינטרסים של הלקוח ובהתאם לחוק ולמשפט. צוות המשרד מקפיד לשמור על רמת מקצועיות גבוהה ביותר, תוך שאיפה למצוינות - כשהכל נעשה באווירה חמה, תומכת ומלוכדת.

__

* רוצים לדעת עוד על עו"ד שחף? מצאו באינדקס עורכי הדין את הפרופיל של עו"ד גיל שחף

women who cheat women who cheat reasons married men cheat
read here cheater open
how to catch a cheat how many men have affairs why do married men cheat
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
online why do wife cheat on husband what makes people cheat
signs of infidelity online go
redirect link open
married men that cheat why husband cheat on their wife go
link signs of a cheater women who cheat
reason why husband cheat wives who cheat go
why do women cheat on their husbands read here click
cheat wifes click married woman looking to cheat
my husband cheated with a man catch a cheat my boyfriend cheated on me with a guy
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק