אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

אסטרטגיה משרדית

  • 06/11/2007
  •   מאת: ל. לבנשטייין
  • צפיות: 11158
בבואך לקבוע את האסטרטגיה העסקית של משרדך, עליך לבחון לא רק את משרדך , אלא גם את הסביבות השונות המשפיעות עליו. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין

סביבות המשפיעות על משרדי עורכי הדין

משרדי עורכי דין מושפעים מהמגמות הכלכליות שרווחות בשווקים המקומיים והבינלאומיים, מחקיקה, רגולציה, תחרות ועוד.

את הסביבות המשפיעות על תפקודן של משרדי עורכי דין ניתן לחלק על פי קטגוריות- סביבות רחוקות וקרובות, חיצוניות ופנימיות.

הסביבות החיצוניות:

הסביבה החברתית-תרבותית - היות ותחום המשפט הינו בבואה של שינויים חברתיים, הרי ששינויים אלה משפיעים על תחומי עיסוקם של עורכי הדין. לדוגמא, כוחם העולה של הצרכנים הביא להופעתן של התביעות הייצוגיות.

הסביבה הפוליטית - ההתרחשויות הפוליטיות משפיעות על סוג הפעילויות המשפטיות ושכיחותן. כך למשל, החלטות ממשלתיות להפרטה או למיקור-חוץ של ארגונים, משפיעות על הפעילות המשפטית. החלטות כמו מיקור חוץ של חלק מהפעילות של הפרקליטות לטובת משרדים חיצוניים עשויות ליצור מקורות עבודה חשובים. שיטת העבודה של הסנגוריה הציבורית אפשרה למשרדים העוסקים בדין הפלילי ליהנות מזרימה מתמדת של תיקים, כך שלסביבה הפוליטית השפעה רבה על הזירה המשפטית.

הסביבה הטכנולוגית - הסביבה הטכנולוגית משנה את שיטות העבודה של המשרד, הן ברמה הפנימית והן ברמה החיצונית. ברמה הפנימית, הטכנולוגיה מאפשרת מדידה מדוקדקת של עבודת עורכי הדין, ניתוח לפי תחומים ומחלקות, משפרת את התקשורת הפנימית ומייעלת את דרכי המחקר. כמו כן, הטכנולוגיה מזרזת את תהליכי העבודה של עורכי הדין ואת התקשורת עם בתי המשפט (המהפכה הטכנולוגית). ברמה החיצונית, הטכנולוגיה יוצרת תקשורת זמן אמת עם הלקוחות, ומחייבת את המשרדים להקים לעצמם אתרים לצורך הצגתם.

הסביבה הדמוגרפית - שינויים דמוגרפיים יוצרים הזדמנויות חדשות וצרכים חדשים למתן שירותים משפטיים. כך למשל העליות השונות לארץ העלו את הצורך בעורכי דין השולטים בשפתם של העולים ומבינים את המנטאליות שלהם. עליה במספר מקרי הגירושין יצרה עבודה רבה לעורכי דין בתחום המעמד האישי. כמו כן, הקליטה המסיבית של עובדים זרים, תנאי העסקתם ומדיניות במדינה לגבי שהותם בארץ יצרו ענפים חדשים בדיני עבודה והיקף הפעילות של הנוטריונים גדל משמעותית בשל הצורך במתן אישורים למסמכים מתורגמים.

הסביבה הכלכלית - שינויים כלכליים והחלטות פוליטיות יוצרים הזדמנויות או לחילופין איומים לפעילותם של עורכי הדין. על כן, ניתן לראות בתקופת מיתון עליית קרנם של המשרדים העוסקים בכינוסים ופירוקים של חברות. לעומת זאת, בעתות צמיחה כלכלית ניכרת עלייה בנפח הפעולות של משרדים העוסקים בעסקאות, רכישות, מיזוגים ותשקיפים.

הסביבה המשפטית - תקנות וחוקים חדשים משפיעים על פעולות של משרדי עורכי דין. לדוגמא, החוק המחייב את הארגונים הציבוריים להתמודד במכרזים בכדי לעבוד מול ספקים, יצר צורך במשרדים המתמחים בדיני מכרזים. כשארגונים המתמודדים במכרזים ביקשו להיעזר במשרדים גדולים, העניין יצר בהגדלת המשרדים, דבר שהושג באמצעות מיזוג ורכישות.

הסביבות שתוארו לעיל נחשבות רחוקות ובד"כ אינן ניתנות לשליטה ולשינוי. לעומתן, בסביבות הקרובות, קיימת אפשרות להשפעה ולשליטה מצידו של המשרד. הסביבות הקרובות נחלקות לחיצוניות ופנימיות:

הסביבה החיצונית

לקוחות - בסביבה זו מתרכזים לקוחות המשרד ולקוחות פוטנציאליים.

תחרות - בחינת המתחרים והמידע הקיים לגביהם (רווחיות, גידול, סוג שירותים, סוג פעילות, סוגי קשרים), מאפייניהם, כיצד הם נתפסים ע"י לקוחותיהם בפועל ומי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם, איזו תדמית הם משדרים ועוד.

הסביבה הפנימית

משאבים פנימיים

הבדיקה תיעשה ברמה הפיננסית, המקצועית והטכנולוגית. בחינת המשאבים תאפשר הגדרת אסטרטגיה וטקטיקות שיווקיות.

open open cheat on your wife
women who cheat go reasons married men cheat
click catching a cheater i dreamed my wife cheated on me
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
infidelity go i dream my husband cheated on me
i dreamed my husband cheated on me what to do when husband cheats wife cheat
married men who have affairs read here dating for married men
why are women unfaithful cheat on wife read
wife who cheated link why do women cheat with married men
what makes women cheat link all wife cheat
when married men cheat affair dating sites go
why some women cheat website my husband cheated
my boyfriend cheated on me quotes go reasons why women cheat on their husbands
i dreamed my husband cheated on me husband cheated on me read
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק