אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

כללי עשה ואל תעשה עם יועץ תקשורת

  • 21/08/2008
  •   מאת: מוני מרדכי - יועץ תק...
  • צפיות: 11038
להלן מאמר המברר את השאלה: לשם מה זקוקים עסקים ליועץ תקשורת? ומרחיב את הדיון בתפקידיו השונים בפרסום ובשיווק של העסק - אותו הוא מייצג. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין

בשנים האחרונות המקצוע שלנו הפך להיות אופנתי. ריבוי אמצעי התקשורת ומקורות המידע יוצרים צורך במתווכים מקצוענים שיחברו בין האינטרס של המדיה לספק מידע אמין ורלוונטי ובין אנשי מקצוע בין אם הם מוכרים את עצמם או מוצר מוחשי כזה או אחר, להתפרסם.

היום לא צריך להיות חברה המגלגלת 100 מיליון דולר בשנה כדי לשכור שירותים של יועץ תקשורת וגם עסקים קטנים ובינוניים מבינים שיחסי ציבור היא פעילות שיווקית ותדמיתית הכרחית לצורך קידום העסק.

יועץ התקשורת יהיה לעיתים הגורם הדומיננטי ביותר שישפיע לאורך זמן על מיצובו של העסק ועל תהליך קבלת ההחלטות של לקוחות פוטנציאלים ועל כן חשוב כי בעל העסק יפנים כי יועץ התקשורת חייב להיות חלק אינהרנטי מהאסטרטגיה של העסק שלו.

להלן מספר כללי אצבע למי ששוקל לעבוד עם יועץ תקשורת:

· יועץ תקשורת תמיד יעדיף להיות ב"לוּפ" מלכתחילה ולא בדיעבד: פעילות של מלכתחילה תמיד יותר יעילה מאשר בדיעבד. לקיחה בחשבון של משמעוות ציבוריות של מהלכים כאלה או אחרים ושקילתן של השלכות מראש עשויות למנוע צרות.

שילובו של יועץ התקשורת בהליך קבלת ההחלטות לא רק שימנע את הצורך בתירוצים בדיעבד, אלא יסייע לבנות את האסטרטגיה הנכונה שתמצה את הפוטנציאל של מהלך כזה או אחר.

אל תשקר ואל תעשה מניפולציות על יועץ התקשורת שלך. אם תכשיל אותו, תפגע במוניטין שלו ובדיעבד, תפגע גם אמינותך. הנכס של כל בעל מקצוע הוא יושרו האינטלקטואלי ואמינותו. אצל יועץ תקשורת על אחת כמה וכמה. ברגע שיועץ תקשורת נתפס כבעל מידע לא אמין, יורדת קרנו וכך גם יכולתו להשפיע על המידע המתפרסם בכלי התקשורת.

צריך תמיד לזכור כי לאמת פנים רבות אבל שקר הוא שקר. חשוב אם כן להיות ישיר וכן עם יועץ התקשורת על מנת שזה יוכל לשקול את כל המידע שברשותו כדי לתת פתרונות טובים המתאימים למצב אבל ובעיקר תשמר אמינותו בעיני העיתונאי, נכס חיוני מאד להמשך הדרך.

משרד יחסי ציבור תמיד יבדוק את החומר עליו הוא צריך לעבוד ויבקש לעבדו בצורה המיטבית כדי שלכתב יהיו כמה שפחות שאלות ויצטרך לעבוד עליו כמה שפחות זמן. התפקיד של יועץ התקשורת הוא ללעוס את המידע עבור העיתונאי. מידע הוא כוח וככל שהמידע יהיה רב יותר ואמין, כך גדלה מידת ההשפעה של יועץ התקשורת על המידע המתפרסם וכך גם הידיעה תהיה נתונה פחות למניפולציות בעריכה.

ככל שהידיעה שתגיע לעיתונאי תהיה מעובדת יותר, כך קטנים הסיכויים שתפורסם ידיעה לא מדויקת. ולכן חשוב להבין שלעבודה עם התקשורת יש מחיר בדמות עבודת הכנה דקדקנית. מי ששולט במידע ישלוט גם בדרך הפצתו. לנו יש אינטרס שהמידע ישרת את האינטרס שלנו ועל כן נעביר מידע מדויק, מקיף ומהימן שאמנם מציג את הצד שלנו - אבל לא עושה זאת בצורה מקצועית. אם כן, תן בידי יועץ התקשורת  שלך את כל האינפורמציה הרלוונטית לעניינך, ככל שישלוט יותר בחומר , כך יוכל לתת לך עצות טובות יותר ולדברר אותך בצורה איכותית יותר.

יועץ תקשורת אינו עיתונאי, הוא לא בעלים של עיתון בד"כ ולכן אינו יכול להבטיח לך שום דבר לגבי פרסום. ידיעה חדשותית צריכה לעבור כתב, עורך חדשות ולעיתים גם עורך בכיר יותר ורגע לפני שהיא יורדת לדפוס, גם את קולמוסו של המשכתב.

השיקולים בפרסום ידיעה כזו או אחרת אינם תמיד עיתונאיים ולא תלויים באיכות הידיעה ולכן מי שמתחייב על מספר מסוים של פרסומים בחודש או שמחזיק במניות בכלי תקשורת או שעלול להעמידך בסיטואציה עסקית לא נעימה ביניכם במרוצת הזמן.

דבר עם יועץ תקשורת בזמן אמת כדי שיוכל לכבות שריפות או להציתן. יעוץ תקשורת אינו רק דוברות. נצל את זה. אנו חיים במדינה שבה החדשות של הבוקר הן חדשות ישנות ולכן חשוב מאד לנהוג במהירות בעת אירוע תקשורת כזה או אחר. פסק דין שניתן לפני שבועיים הוא בבחינת אטריות קרות ותגובה שמועברת לאחר פרסומה של ידיעה בעניין עלולה להיות לא רלוונטית עוד.

הבדל בין עיקר לתפל: ליועץ התקשורת או למשרד יחסי ציבור יש התחשבנויות שונות עם העיתונאים. לא תמיד כדאי להתאבד על כל ידיעה ולבזבז את כל הקרדיט, כי יתכן מאד מקרה בעתיד הקרוב שבו תמצא את עצמך צריך את אותן נקודות למצב הרבה יותר חשוב.

מוני מרדכי, יועץ ארגוני

http://www.monipr.com

why most women cheat go women that cheat
i dreamed my husband cheated on me what to do when husband cheats wife cheat
click why married men have affairs why are women unfaithful
when married men cheat open go
husband cheated wife why are women unfaithful why women cheat on their husband
link read here viagra without prescription in vietnam
redirect why are women unfaithful why women cheat in relationships
redirect how many people cheat why married men cheat
affair dating sites how to cheat husband find an affair
click here read read here
cheat wifes link married woman looking to cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק