אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 17:56   16/04/2024 מוצר פגום קניתי מוצר (קני במבוק) בחנות ראיתי שיש שם כאלו שחורים, נראה כאילו ירד עליהם גשם והתעפשו, אמרתי למ...
  • פורום ביטוח לאומי 17:47   16/04/2024 דמי לידה לאחר אבטלה שלוםהתפטרתי ב28.12.23 לאחר שלוש שנים במקום עבודתי, ולאחר חודש נכנסתי להריון. כיום, 16.4.24 מ...
  • פורום אתיקה מקצועית 16:50   16/04/2024 פנייה לוועדת אתיקה שלום.אני נמצאת בתהליך בוררות מול עו"ד שגבה ממני שכר טרחה מופרז.האם ניתן להגיש במקביל תלונה בנושא ...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:19   16/04/2024 רישום דירה בטאבו דיור ציבורי שלוםאני אחרי רכישה של דירה בדיור הציבורי קיבלתי את החוזה שחתמנו נאמר לי מהמכר של עמידר שעד ח...
  • פורום עורכי דין 12:32   16/04/2024 שאלה בדיני עבודה בתאריך 11.4.24 קיבלתי מכתב פיטורין, לאחר שימוע, בתואנה שהמכירות של החברה ירדו.בדקתי בספרי החשבונו...

דרכון פורטוגלי – מידע מקיף ומדוע כדאי להזדרז עם הגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית

ישראלים רבים זכאים כיום לדרכון פורטוגלי ואזרחות של המדינה האירופאית. לפניכם מידע על תהליך הסדרת האזרחות והשלבים השונים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום הסדרת מעמד ואזרחות
דרכון פורטוגלי – מידע מקיף ומדוע כדאי להזדרז עם הגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית

קיימות לא מעט סיבות להגשת בקשה להוצאת אזרחות פורטוגלית כאשר העיקרית נובעת מן העובדה כי אזרחות פורטוגלית מביאה עמה מגוון אפשרויות תעסוקה ומחייה. למעשה, ההזדמנויות שעומדות בפני אדם שיש לו אזרחות פורטוגלית רבות יותר וכוללות אפשרויות תעסוקה במדינות רבות באירופה, לימודים באירופה, כניסה למדינות שונות בעולם ביתר קלות ועוד.

מהם התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית ומי זכאי לדרכון פורטוגלי?

לפי החוק הפורטוגלי, הזכאות לאזרחות ניתנת לאדם שיוכל להוכיח כי הוא מגיע ממדינות אליהן היגרו מגורשי ספרד ופורטוגל. כלומר, מרבית האזרחים ממוצא ספרדי המתגוררים כיום בישראל יוכלו לבדוק זכאותם וכנראה יופתעו לגלות כי סיכוייהם לקבלת דרכון פורטוגלי גבוהים. ישראלים בעלי שמות משפחה עם זיקה לפורטוגל יוכלו לנסות להוכיח את מוצאם ובהמשך אף לקבל את האזרחות הפורטוגלית.

ישנם מספר שלבים שלפיהם יש לפעול: ראשית, יש להגיש בקשה ראשונית למשרד הפנים הפורטוגלי. לאחר מכן, ישנו תהליך בירוקרטי די מוקפד שמטרתו לבחון אם אכן ישנו קשר בין מגיש הבקשה לבין פורטוגל.

תאלצו לעמוד בכמה תנאים ודרישות כאשר מגיש הבקשה יצטרך להוכיח כי הוא שולט בשפה הפורטוגזית (ברמה בסיסית למדי). התהליך עצמו (ללא עלות עו"ד) עולה כ-1000 יורו ולעיתים אף יותר. במהלך התהליך להוצאת אזרחות פורטוגלית תצטרכו להציג מסמכים שונים שנועדו להוכיח את הקשר והזיקה של משפחתכם לפורטוגל. המסמכים הינם שונים ומגוונים ומשתנים מאדם לאדם. נהוג לבקש תעודות נישואין, תעודת עלייה, תעודת פטירה וכדומה. כל המסמכים צריכים להיות מתורגמים לשפה הפורטוגזית בצורה מקצועית והתרגום חייב להיעשות על ידי מתורגמן מומחה.

כמה זמן אורך התהליך לקבל אזרחות פורטוגלית?

לא ניתן לקבוע חד משמעית מה משך הזמן שתאלצו להמתין לקבלת האזרחות אך ברוב המקרים התהליך אורך בין שנה לשנתיים.

האם יש צורך להזדרז עם הגשת הבקשה לדרכון פורטוגלי?

יש חשיבות רבה לטיימינג של הגשת בקשה לאזרחות ודרכון פורטוגלי. הסיבה לכך היא התנאים שמעמידה ממשלת פורטוגל בפני מגישי הבקשה. כיום, התנאים של ממשלת פורטוגל נחשבים לפשוטים ובסיסיים בהשוואה לדרישות של מדינות אחרות, ולכן מרבית המגישים אכן מצליחים לקבל את האזרחות הנכספת. עם זאת, ישנן מדינות אחרות באירופה המקשות על התהליך להוצאת אזרחות בצורה משמעותית. המבקשים להוציא אזרחות למדינות שונות באירופה נאלצים להתמודד עם דרישות מוקפדות יותר

ועם תנאים די מורכבים. כיום האפשרות לקבל דרכון פורטוגלי נגישה יותר מאשר קבלת אזרחות למדינות אחרות באירופה. מה גם שהדרכון הפורטוגלי נחשב ליוקרתי ומבוקש מאוד.

בשל כך, רצוי להזדרז עם קבלת האזרחות הפורטוגלית מכיוון שהדרישות שמציבה ממשלת פורטוגל בפני המועמדים אינן מסובכות מדי. מרבית האנשים שהגישו את הבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית הצליחו לקבל אותה תוך פרק זמן של עשרה חודשים עד שנה וחצי. 

כיום, אין צורך להגיע לפורטוגל על מנת לנהל את התהליך להוצאת אזרחות. ניתן לבצע זאת בעוד הנכם שוהים בארץ. כמו כן, לא תצטרכו לעבור מבחני קבלה מורכבים וגם לא מבחני שפה קשים. תצטרכו להיבחן ברמה הבסיסית ביותר על מנת להוכיח כי הנכם שולטים בשפה המדוברת באופן בסיסי. כמו כן, ממשלת פורטוגל איננה דורשת ממגישי הבקשה לאזרחות לוותר על אזרחות נוספת – בעוד במדינות אחרות עשויה לצוץ דרישה שכזו וזאת בכדי להקשות על המבקשים.

מבחינת החוק הפורטוגלי כיום, האזרחות הפורטוגלית עוברת גם לילדים ולנכדים שלכם במידה והדרכון שלכם בתוקף. למעשה, זהו התנאי ההכרחי הבודד שיש בנושא העברת האזרחות לילדים – דבר שאינו מובן מאליו במדינות אירופאית אחרות. התהליך להוצאת אזרחות פורטוגלית אכן פשוט יותר מאשר במדינות אחרות ולכן רבים מנסים להוציא דרכון פורטוגלי וממשלת פורטוגל גם כן הבחינה בכך. ישנו סיכוי גבוה כי בתקופה הקרובה גם הפורטוגלים יחליטו להקשיח את התנאים והדרישות וכל התהליך הידידותי הנ"ל יהפוך למסובך יותר.

איך ניתן לזרז את תהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית?

מדובר בתהליך די מורכב ויתכן כי אדם אחד שיגיש בקשה לאזרחות יוכל לקבלה במהרה וללא סיבוכים אך אדם אחר ייתקל בבעיות שונות. על מנת לנהל את התהליך באופן זריז ונטול סיבוכים נהוג להיעזר באיש מקצוע, בדרך כלל – עורך דין המתמחה בתחום האזרחויות הזרות.

במהלך התהליך תצטרכו להציג מסמכים ואישורים שונים אשר חלקם לא ניתנים להשגה ומצריכים בדיקות מעמיקות ויצירת קשר עם מוסדות וקשרי חוץ. עורך דין העוסק בתחום הנ"ל יוכל להמציא את המסמכים עבורכם, לדאוג לתרגומם ולפעולות חשובות נוספות – ובכך יקל עליכם בהתמודדות מול המנגנונים השונים ויזרז משמעותית את תהליך קבלת האזרחות.

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום הסדרת מעמד ואזרחות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק