אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

רשלנות רפואית בעידן המודרני

  • 19/12/2016
  •   מאת: אלעד שניר
  • צפיות: 8558
אנו יכולים להגיש תביעה של רשלנות רפואית תוך 7 שנים מיום קרות האירוע הרשלני כאשר לאחר 7 שנים התביעה מתיישנת ולא ניתן יהיה להגישה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בעידן המודרני

תביעת רשלנות רפואית הנה תביעה בגין נזק גוף שנגרם לנו כתוצאה מטיפול רשלני שקיבלנו. 

רשלנות רפואית יכולה להיגרם בכל מיני מצבים שונים כגון: במהלך לידה, במסגרת של ניתוח קוסמטי, ניתוח לייזר וכיוצא באלה. בשנים האחרונות ניתוחים פלסטיים הפכו להיות דבר שבשגרה בארץ אך למרבה הצער, גם מספר התביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית בתחום זה התרבה מאוד. יותר ויותר תביעות מוגשות כנגד המנתחים עצמם וכן נגד המרכז הרפואי במסגרתו נעשה הניתוח.  

אנו יכולים להגיש תביעה של רשלנות רפואית תוך 7 שנים מיום קרות האירוע הרשלני כאשר לאחר 7 שנים התביעה מתיישנת ולא ניתן יהיה להגישה, למעט מקרים חריגים ביותר. אצל קטינים, מרוץ ההתיישנות מתחיל כאשר הקטין הופך לבגיר. משמעותו של דבר היא שכאשר הנפגע הוא קטין, אפשר להגיש את התביעה עד הגיעו לגיל 25. 

התנאים לקיומה של תביעת רשלנות רפואית 

בתביעה של רשלנות רפואית נטל ההוכחה הוא על הנפגע, התובע כאשר עליו להראות את קיומם של ארבעה מרכיבים:

1.חובת זהירות – התובע צריך להראות על קיומה של חובת זהירות של הגורם המתרשל כלפיו. מערכת היחסים בין רופא ומטופל מקימה באופן עקרוני חובת זהירות. 

2. הפרת חובת הזהירות - על התובע להראות כי הגורם הרשלני הפר את חובת הזהירות.

3. נזק פיזי ממשי - התובע צריך להוכיח כי נגרם לו נזק פיזי ממשי. ישנם מקרים בהם הופרה חובת הזהירות והייתה רשלנות רפואית מצד הגורם המטפל אך זו לא הולידה נזק גופני של ממש. במקרים כאלו בהם לא נגרם נזק גופני לטווח ארוך או לצמיתות נראה כי אין טעם כלכלי בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. 

4. קשר סיבתי– על הטוען לרשלנות רפואית להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין הנזקים הגופניים שנגרמו לו לבין הפרת חובת הזהירות של הגורם אשר הוא טוען כי התרשל. יסוד הקשר הסיבתי מחייב להראות כי העוול שנגרם לניזוק היה צפוי או בתחום הסביר. 

צירוף חוות דעת רפואית 

בתביעות של רשלנות רפואית חייב התובע לצרף לכתב התביעה חוות דעת של מומחה רפואי מטעמו. חוות הדעת צריכה להכיל את הקביעה כי הנתבע נהג ברשלנות כלפי התובע ולאמוד את הנזק שנגרם בשל ההתרשלות. על מנת שהמומחה הרפואי יוכל להכין חוות דעת, עלינו לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי לפגיעה ולהציגו בפני המומחה. 

קבלת החומר הרפואי מהמוסדות הרפואיים יכולה להיעשות על ידי בקשה ישירה שלנו או על ידי עורך הדין שלנו. במקרה ועורך הדין אוסף עבורנו את החומר הרפואי, חייב עורך הדין להציג כתב ויתור על סודיות רפואית בפני המוסד הרפואי. כל ההליך הזה של קבלת חוות דעת מומחה יכול לקחת זמן לא מבוטל ולכן רצוי לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם האפשרי על מנת שלא נפספס את הרכבת בהגשת התביעה. 

סוגי נזק  

ראשי הנזק בגינם ניתן לקבל פיצוי בתביעת רשלנות רפואית מתחלקים לשניים: 

1.נזק ממוני  - זהו נזק פיזי שניתן בקלות לכמת אותו ולדעת את שוויו כגון הוצאות רפואיות אשר ניאלץ להוציא עקב הנזק שנגרם לנו. דוגמא נוספת היא נזק בגין אובדן כושר השתכרות אשר ניתן בקלות לכמתו בכסף. 

2. נזק שאינו ממוני – מדובר בנזק שאינו נראה לעין אך מורגש היטיב בלבנו. נזק לא ממוני הוא עוגמת הנפש שנגרמה לנו, הכאב והסבל שנגרמו כתוצאה מההתנהגות הרשלנית. 

לסיכום, למדנו מה עלינו לעשות בכדי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בכלל ועל חשיבותה של חוות דעת הרפואית בפרט. על כן אם בידיכם עילה לתביעה אל תתעכבו ופנו לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית על מנת שתוכלו להתחיל בתהליך. 
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום רשלנות רפואית
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק