אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 20:07   19/04/2024 wdd wdw
  • פורום צוואות וירושות 19:14   19/04/2024 בקשה לצו קיום צוואה – יורש אחרי יור... מצב של צוואה שיש בה יורש אחרי יורש: האמא יורשת את עזבון האב, והילדים ירשו אחריה את העזבון. בהגשת...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

  • 19/12/2016
  •   מאת: אלעד שניר
  • צפיות: 8677
לא כל לידה של תינוק בעל מום מצביעה על רשלנות רפואית. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי מלווה בסיכונים רבים אותם כדאי להכיר. במאמר הבא נסביר מהו תפקידו של הצוות המטפל וכיצד באה לידי ביטוי רשלנות רפואית בלידה מן הסוג הזה. 

לא כל לידה של תינוק בעל מום מצביעה על רשלנות רפואית הבדיקה העיקרית אותה יש לבצע על מנת לברר האם מדובר על רשלנות רפואית היא להשוות בין התפתחותו של התינוק ברחם לבין מצבו לאחר הלידה. במילים אחרות, אין סיבה שיהיה פער בין מעקב המצביע על התפתחות תקינה של התינוק לבין פגיעות בלידה. במידה והתינוק אכן התפתח בצורה תקינה, הפגיעות בלידה הן לרוב תוצאה של רשלנות רפואית. את התביעות על רשלנות רפואית בלידה ניתן להגיש עד שבע שנים מהיום בו מגיע הילוד לגיל 18 משום שרק אז הוא נחשב מבחינת החוק לבגיר. המשמעות היא תביעות אשר עשויות להימשך שנים רבות. 

כיצד מתבצע הניתוח הקיסרי?

יש להבין את המאפיינים של הניתוח הקיסרי על מנת לזהות רשלנות רפואית בטיפול מן הסוג הזה. בניתוח הקיסרי נאלצים הרופא לבצע חתך בבטנה של האם על מנת להוציא את התינוק בצורה לא טבעית. זו היא לידה מיוחדת, המערבת סיכונים רבים. ישנן שתי אפשרויות נפוצות לבצע ניתוח קיסרי בלידה: 

1. היערכות מראש – הורים יכולים להחליט כי ברצונם לבצע לידה בניתוח קיסרי. לאחר התייעצות עם הרופא המטפל וקבלת הסכמה מדעת נקבע מראש התאריך והרופא יוזם את הלידה בעצמו. 

2. ניתוח חירום – לידה עשויה להסתבך גם אם בשלביה הראשונים הכל מתבצע בצורה תקינה. לידות רבות מחייבות ביצוע ניתוח קיסרי באופן מיידי על מנת למנוע סיכונים לאם ולעובר. 

למרות המורכבות של ניתוח קיסרי, מדובר על שיטת טיפול נפוצה מאוד. זהו ניתוח שכיח אותו מבצעים בבתי החולים על בסיס שגרתי. אך כמו בכל ניתוח, גם בניתוח קיסרי ישנם סיכונים. את התביעה על רשלנות רפואית בניתוח קיסרי ניתן לבסס על סמך התנהלות הצוות הרפואי לפני הלידה. בנוסף, ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית במהלך הלידה עצמה או לאחריה. על הצוות הרפואי לעמוד בנורמות מסוימות אשר מתקיימות בין המטופל למטפלים. רשלנות רפואית עשויה לפגוע באופן חמור בעובר או באם ובמקרים קיצוניים אפילו להביא למותם. זו הסיבה שבתי המשפט אינם מקלים עם תביעות רשלנות רפואית בלידה, בין אם מדובר על ניתוח קיסרי או על לידה טבעית. 

מה מנסה בית המשפט להשיג בתביעות רשלנות רפואית?

מטרת בית המשפט היא להציב סטנדרטים מחמירים של עבודת הצוות הרפואי. הגישה של בתי המשפט היא הפניית האשמה כלפי הגורם המטפל, במידה ואכן מוכח כי הוא נקט בחוסר זהירות. לידה לקויה המביאה לכך שנולד תינוק עם מום גוררת משמעויות רבות. ראשית, המשפחה נזקקת למשאבים כלכליים על מנת להבטיח את הטיפול בו לאורך זמן. שנית, התינוק עצמו עלול לסבול לאורך שנים ומעבר לפגיעה הפיזית לחוות גם תחושות נפשיות קשות. הבעיות הכלכליות והוצאות הטיפול מכבידים על המשפחה ומביאים לירידה באיכות החיים. בתי המשפט נדרשים להתייחס אל הנושאים הללו בעת דיון בתביעות רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, גם כאשר אין רמה גבוהה של התרשלות. 

מגיע לכם פיצוי על עוגמת הנפש

על מנת לקבל ייעוץ בנוגע לתביעות רשלנות רפואית בלידה או בניתוח קיסרי כדאי לפנות אל עורך דין. בעזרת ההתייעצות עם עורך הדין ניתן לבדוק האם במקרה נענים התנאים המצטברים אשר עליהם אפשר לבסס את התביעה. בין תנאים אלו קיימת חובה הזהירות והפרתה, כאשר בסופו של דבר ייאלץ התובע להוכיח נזק ממשי וקשר סיבתי בין הטיפול הרשלני לפגיעה בעובר או באם. תהליכים אלו אינם פשוטים אך תביעות רשלנות רפואית עשויים להביא לפיצויים בסכומים גבוהים. 

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום רשלנות רפואית
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק