חייב המצוי בפשיטת רגל פנה לחברת הוט בבקשה להמשיך ולקבל את שירותיה כפי שקיבל במשך שנים רבות. חב' הוט סירבה לבקשתו בטענה שקיבלה מידע לפיו הוא מצוי בהליכי פשיטת רגל. החייב נאלץ לפנות לביהמ"ש (באמצעות ב"כ, עוה"ד צבי וישנגרד) ולבקש להורות לחברת הוט לנמק מדוע היא מסרבת לספק לו שירות. בבקשתו לבית המשפט טען החייב כי מדובר במוצר צריכה בסיסי וכי חברת הוט מנצלת את המונופול שלה בסירוב ללא כל נימוק.
המנהל המיוחד טען כי לא מדובר במקרה יוצא דופן ובעצם מדובר בשאלה המתייחסת לכלל החייבים המצויים בהליכי פש"ר, האם מי שנמצא חדל פרעון יכול להמשיך ולקבל שירותים כאלה ואחרים מגופים כלכליים. לטענת המנהל המיוחד, מתן שירותי טלוויזיה בכבלים אינו מוצר צריכה בסיסי שכן כיום ניתן לצפות באמצעות ממיר "עידן" שמסופק בחינם. חברת הוט משיקוליה בחרה שלא לתת נימוק מדוע היא מתנגדת לספק שירותיה לחייב המצוי בפש"ר.
בהחלטה מיום 8.7.16 (תיק פש"ר 11014-04-16 ורטנוב ואח' נ' כונס הנכסים) קבע ביהמ"ש המחוזי בלוד כי:
"ככל שמדובר בחיוב חודשי סביר, ותוך בחינת יתר הוצאות החייב והתנהלותו הכלכלית, אין מקום למנוע ממנו את השירות".
בהמשך מורה ביהמ"ש המחוזי לחברת הוט לתת לחייב את ליהנות כמו כל תושב ישראל משירותי הטלוויזיה שלה.
לדברי ב"כ החייב, עו"ד צבי וישנגרד: "אני סבור כי אין להפלות חייבים שנקלעו לחובות בתום לב, ולמנוע מהם ומילדיהם ובמיוחד בתקופת החופש הגדול ליהנות משירותי טלוויזיה בסיסיים. אני שמח כי ביהמ"ש קיבל את עמדתנו והורה לחברת הוט לספק שירותי הטלוויזיה לחייב באופן מיידי".
[עו"ד צבי וישנגרד, ייצוג חייבים בהליכי פש"ר, 03-9786685, מנהל פורום פש"ר באתר].
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו
מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל
דעת עצמו בלבד.