אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...

מתי לא נבון להתגרש? כן - יש משקל לעיתוי

  • 27/09/2015
  •   מאת: מערכת
  • צפיות: 9575
לכל דבר בחיים יש זמן ומקום. כמאמר המשפט האלמותי- Time is everything”", כך גם בחיי הזוגיות, ובחיים האישיים. מדוע בעצם השאלה "מתי להתגרש" או שאלת "הטיימינג" חשובה גם בגירושין? משום שלעיתים לטיימינג השפעה על אופן הליך הגירושין ועל אופן ניהולו, בעיקר בפן הנפשי- אישי. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה
מתי לא נבון להתגרש? כן - יש משקל לעיתוי
בגירושין - מי שפגוע יותר, ירצה לנקום, ואז הליך הגירושין עשוי להיות ארוך יותר, משום שהצד "הנוקם" ירצה "לנקום", להכביד ולהקשות מה שעשוי רק לפגוע ולהאריך את שלב הגירושין. לחלופין, אם הטיימינג של הגירושין הוא טוב, והוא נעשה גם בשלב נכון בחיים, אז הסיכוי להליך גירושין קצר וחלק הוא גבוה יותר.

לא ניתן למנות בדיוק מתי נכון להתגרש, ולנקוב בדיוק בעיתוי מדויק לשאלה האם להתגרש עכשיו. מה שכן אפשר לעשות, הוא להציג שורה של נסיבות שבהן עדיף להמתין עם ההחלטה. כך שהפעם, בניגוד למקובל, נלמד מכלל הלא, את ההן. כדלקמן:

כאשר אחד מבני הזוג שרוי באבל על אובדן של קרוב

תתארו לכם סיטואציה שבה בן זוגכם שרוי באבל כבד על מות אביו או אמו (לא עלינו), ואנו במקום להיות לצדו ולסייע לו להתגבר על הקושי, אנו מודיעים לו שברצוננו להתגרש, אורזים לו מזוודה ושולחים אותו לדרכו?

מעבר לפגם המוסרי והערכי שבסיטואציה כזו, הרי שמדובר בטיימינג גרוע שרק עתיד להוסיף אש וגופרית ליחסים ולפגוע עוד יותר בבן הזוג. 

יותר מכך, בסיטואציה כזו, בן הזוג שלנו רק יכעס, וייפגע יותר, מה שבוודאי עשוי לגרום לו לעשות "דווקא" ביום מן הימים. "דווקא" שיכולה לבוא לידי ביטוי בלהקשות על הגירושין, ולהביא לסחיבת ההליך לשווא. 

כך שהמסקנה היא ברורה, גם אם אתם רוצים להתגרש, תימנעו מלעשות זאת כאשר בן הזוג שרוי באבל.

תמתינו, תכבדו אותו כי הוא עדיין בן זוגכם. 

כאשר בת הזוג בהיריון

כן, היריון הוא שלב רע מאוד להתגרש בו. 

מצד אחד, הבאת ילד לעולם אמורה להיות דבר שמח, ותוספת לתא משפחתי מאושר. מצד שני, להיריון גם השפעות בריאותיות והורמונליות על נשים. בשלב ההיריון נשים נוטות להיות יותר חסרות סבלנות (הן בגלל הכאב הפיזי לעיתים והן בגלל ההשפעות ההורמונליות כאמור). 

בכלל זה, היריון טומן בחובו שינויי כלכלי, ואישי על כל אחד מבני הזוג. לכן, מומלץ לא להתגרש בשלב הגירושין, גם אם קשה ולא טוב, עדיף להמתין לאחר הלידה, ולתת לבת זוגנו להתאושש ולהתאקלם לחיים שאחרי הלידה. 

כאשר אחד מבני הזוג עתיד לעבור אירוע חשוב וצפוי

ניטול לדוגמא סיטואציה שבה בן זוגנו מסיים לימודי משפטים בהצלחה, ואף מסיים את ההתמחות. 

עתה, נותר לו מבחן אחרון עד לקבלת הרישיון, שהוא נקרא "מבחן לשכה". בדרך כלל, לפני בחינות לשכה, הלומדים מסתגרים בביתם למשך חודשיים וחצי לערך, ובדומה ללימוד למבחן הפסיכומטרי, לא רואים יום ולילה במשך התקופה הזו.

האם נכון יהיה להתגרש מבן זוגנו בסיטואציה כזו? נראה שהתשובה היא שלילית. משום שהפגיעה בבן הזוג תהיה קשה מאוד, הוא לא יוכל להתרכז בלימודים, וככה גם סיכויו להיכשל גבוה יותר. המשמעות של כישלון במצב כזה היא המתנה ממושכת עד למבחן הבא, המתנה שגם עשויה לשאת עמה קושי כלכלי. 

בדומה למשפטים, כך גם במבחנים לקבלת רישיון ברפואה, ראיית חשבון, אדריכלות ועוד.

עוד דוגמא לאירוע שידוע מראש, היא כאשר אחד מבני הזוג עתיד לעבור ניתוח, ברור שגם בסיטואציה כזו עדיף להמתין עד להודעה על הגירושין, דווקא כדי להקל על בן הזוג, ולא לפגוע בסיכויי הניתוח, באמביציה לכך, וכפועל יוצא- בבריאות. 

כאשר יודעים מראש שבן או בת זוגנו עתידים לעבור אירוע חשוב, הצפוי מראש, עדיף לעיתים להמתין עם הגירושין, גם כדי לא לפגוע בבן\ת הזוג יתר על המידה, וגם כדי לא ליצור בליבם כעס ולחץ מיותר. 

כאשר אחד מבני הזוג במילואים

אז גמרת בליבך להתגרש, ואתה ממתין לזמן הנכון להודיע על כך לבן או בת הזוג. אם עד כה הוצגו סיטואציות חריגות יחסית, עתה נתמקד בסיטואציה טריוויאלית יותר, והיא במקרה של שירות מילואים או שליחות למדינה זרה. 

נניח שבן הזוג נקרא לחודש מילואים, האם ראוי יהיה להודיע לו על כך בסוף השבוע שבו הוא חוזר לכמה שעות הביתה? נראה כי גם בסיטואציה המוכרת יותר המתוארת, עדיף יהיה להמתין עם ההודעה. כך גם במקרה שבו בן הזוג שלנו נקרא לשליחות לתקופה קצרה. 

טיפ אחרון לגירושין

החלטתם להתגרש? תמתינו לזמן הנכון לכך, אל תפגעו בבן הזוג, תכבדו אותו, תזכרו שהוא עדיין בן הזוג שלכם, ועדיין התחתנתם עמו והקמתם עמו משפחה. אל תפגעו בו במידה שעולה על הנדרש

 

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק