אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

הדרכון הספרדי/פורטוגלי עכשיו בהישג ידך

הזדמנות חד פעמית שאסור לפספס לקבל דרכון אירופאי מבלי לעזוב את הארץ. כיום מגורשי ספרד/פורטוגל יכולים לקבל דרכון אירופי רק מהיותם צאצאים של יהודי מגורשי ספרד. מדובר במצב של win win בכל מקרה, גם להפוך לבעליו של דרכון ספרדי/אירופאי, וגם להמשיך ולהתגורר בארץ הקודש. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום בתי משפט
הדרכון הספרדי/פורטוגלי עכשיו בהישג ידך
זה סוף סוף קורה קורם עור וגידים ומתהווה. אכן ולמי שעדיין לא שמע את החדשות, המצוינות. הרי, כי ממש החודש אישר, הפרלמנט הספרדי, את החוק המעניק לצאצאי יהדות ספרד, שגורשה בבושת פנים ובחרפה, לשוב אליה, כאשר ראשה למעלה בגאווה. אותו חוק השיבה של יהודי ספרד, למדינה, טומן בחובו הזדמנויות, אשר יהא ניתן להתחיל ולממשן בחודש אוקטובר השנה. זאת כאשר, אותו חלון הזדמנויות, אמור להיסגר באוקטובר, שלוש שנים מאוחר יותר. וכל זאת, אלא אם הגורמים הרשמיים, יחליטו להאריך את ההזדמנות, הנדירה, בעוד שנה. כמובן, שהבשורה הגדולה בכל הסיפור הינה, עצם העובדה, שהדרכון הספרדי מטבע הדברים, מהווה דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. שכן, וככל מדינה החברה באיחוד האירופי, כאשר הינך אוחז בדרכון של אחת מהראשונות, הרי אותו דרכון משמש אף כדרכון אירופי לכל דבר. וזאת, על כל ההשלכות העצומות שבדבר.

לזכות בדרכון הספרדי ולגור בישראל

אחת הבשורות החשובות, בכל הנוגע להזדמנות שנפתחה, להשגת הדרכון הספרדי, הינה כי ניתן לפעול ולהשיג את הדרכון הנכסף ובכך, להפוך לאזרח ספרד. אלא כי עם זאת, הישראלים היהודים שיזכו בדרכון הספרדי, יוכלו להמשיך ולהחזיק באזרחותם הישראלית. כך, שהמדובר במצב של win win בכל מקרה. כן, לא אך שתרוויחו את הזכות, להפוך לבעליו של דרכון ספרדי/אירופאי, אלא כי גם תוכלו לשמור ולהיוותר אזרחי מדינת ישראל. וכמובן, להוסיף ולהתגורר בארץ הקודש. בעצם, הדבר אומר שניתנות בידכם יותר הזדמנויות, והשימוש בדרכון הספרדי איך? כמה? וכיצד? הינו לפי בחירתכם החופשית בלבד.

תגובות בארץ ובעולם

באשר לתגובות כולל של בכירים בישראל וקל וחומר בספרד, כאן המקום לציין שהינן נלהבות ביותר, חיוביות ואופטימיות. וכל זאת, כיאה לגודל המעמד והאירוע ההיסטורי לא פחות מכך, המתרחש ממש לנגד עיננו.

בין שאר התגובות ניתן למצוא את זו של דוברות משרד החוץ כי "ישראל מברכת את בית הנבחרים של ספרד ואת ממשלתה על המאמץ להשלים מחויבות היסטורית כלפי צאצאי היהודים שגורשו מספרד, באמצעות חוק הענקת אזרחות ספרדית לבעלי מוצא ספרדי. אנו תקווה שחוק זה יתרום לחיזוק הקשרים בין ספרד לעם היהודי ולמדינת ישראל."

גם סגנית שר החוץ הגב' ציפי חוטובלי הצטרפה לתגובתה הנלהבת של דוברות משרד החוץ ובירכה בפה מלא ושאינו משתמע לשתי פנים על המהלך ההיסטורי של הפרלמנט הספרדי.

ראש הפדרציה הספרדית של הקהילות היהודית מר איסק קרוב אמר על ההחלטה כי "זה יום היסטורי, זה יום חשוב, זה יום מרגש ..." ועוד הוסיף מר קרוב "ואנחנו מקווים שזה יהפוך את ספרד למקום טוב יותר".

גם ממשלת המרכז ימין הספרדית, זו שעמלה וקידמה את החוק התבטאה במילים "תיקון טעות היסטורית" וכמו כן שר המשפטים של ספרד רפאל קטאלה אמר כי הספרדים מעוניינים להיות בעתיד "סבלניים ומגוונים". כך קטאלה.

איך משיגים את הדרכון הנכסף?

בכדי להפוך לבעליו של הדרכון הספרדי הנכסף, על כל יתרונותיו. הרי, שמטבע הדברים ומן הסתם, עליכם להיות קשורים בזיקה משפחתית, ליהודים אשר גורשו בשנת 1492 מספרד. 

בכדי להוכיח קשר זה, על המבקשים את הדרכון הספרדי לעבור מספר בדיקות. בין הבדיקות וההוכחות, שיהא על המבקשים לעבור, או לספק, ניתן למצוא כגון, שמות משפחה מסוימים, רמת שליטה בשפת הלאדינו, תעודות נישואין או כתובות מסויימות ועד חוות דעת של היסטוריון או גינואלוג. במידה, והאמור כרגע מעט בלבל אותכם, אל דאגה. החדשות הטובות, הינן שהמתאימים לקרטריונים, בין השאר שהוזכרו קודם, יכולים למצוא הוכחות בדרכים שונות. 

וכיצד נעשה סדר בדברים? כמובן בעזרת פנייה למומחים, שהינם כגון עורכי הדין המתמחים בכל התחום הזה, של מימוש זכאות, לקבלת אזרחות זרה ולצורך העניין, אזרחות ודרכון ספרדיים. אותם עורכי דין מומחים, יסייעו לכם במילוי הטפסים הנדרשים ויסבירו לכם, מתוקף היותם מורי נבוכים בתחום, את כל שעליכם לעשות. וזאת, בכדי לדעת ראשית, האם במקרה בעניינכם ישנו סיכוי התחלתי? מה שנקרא "קייס".

והיה ואכן, יפנו אותכם המומחים לאן שיידרש, בכדי לקבל את הדרכון הספרדי, המיוחל, במהירות ובקלות המירביות. וכמו כן, תוך הוצאת משאבים, כגון כספיים, נמוכה כמה שניתן.

לכן, מומלץ כבר עתה, ערב יציאת חוק השיבה לצאצאי מגורשי ספרד לדרכו. כי, תתחילו לפעול ולוודא, האם הינכם בכלל בעלי סיכוי לקבלת הדרכון הספרדי/אירופאי? שכן, הזמן שהוקצב הינו 3 שנים בלבד, לכן חבל להתעורר פתאום מאוחר ולגלות שהחלום נותר בגדר חלום. ומי שפספס נותר חלילה מאחור.

צאצאי מגורשי ספרד קבלו מדריך חינם לדרכון הספרדי/פורטוגלי – לחצו כאן

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום בתי משפט
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק