אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום הוצאה לפועל 01:22   20/05/2024 הצגת מצג שקרי האם ניתן לעשות משהו כנגד הזוכה כאשר מדובר בהצגת מצג שקרי ,הטעיית צד ג' בכוונה ובמטרה להוציא ממנו ...
  • פורום לשון הרע 01:13   20/05/2024 הצגת טענה כוזבת שלום רב,האם הצגת טענה כוזבת לרשמת בהליך הוצל"פ הינו לשון הרע? (ניתן בודאות להוכיח ניסיון נוכלות ש...
  • פורום ביטוח לאומי 00:17   20/05/2024 שאלה דחופה האם פנסיה מוקפאת בקרן פנסיה  בסך 75,000 שח יכולה לגרום להורדת  סכום של השלמת הכנסה לאזר...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 21:46   19/05/2024 ארנונה לא קובעת בעלות, כי היא משולמ... אם המחזיק בדירה הוא שוכר, אז על פי חוקיי הארנונה השוכר הוא שחייב לשלם את הארנונה.לנושא תשלום לווע...
  • פורום דיני תעבורה 20:55   19/05/2024 האם מותר לשמור חניה? למשל, מישהו מהמשפחה רוצה לנסוע למכולת ואני עומד בחניה שהוא היה בה עד שהוא חוזר. מותר לי?

דרכון זר, תושבות, והשלכות המס

קבלת דרכון זר בנוסף לדרכון הישראלי מהווה יתרון חשוב. בנוסף להנפקת דרכונים על ידי מדינות מערביות, קיימת עלייה בשנים האחרונות בהנפקת דרכונים על ידי טריטוריות בקריבייים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים

קבלת דרכון זר בנוסף לדרכון הישראלי מהווה יתרון חשוב. בנוסף להנפקת דרכונים על ידי מדינות מערביות, קיימת עלייה בשנים האחרונות בהנפקת דרכונים על ידי טריטוריות בקריבייים. הדרכונים האלו אטרקטיביים מאוד ומאפשרים, בין היתר, גמישות רבה בנסיעות בינלאומיות. 

גם אם אתם גרים בישראל, מאוהבים במדינה, ולא מתכוונים להגר למדינות אחרות, דרכון נוסף מהווה יתרון אדיר מבחינות רבות. כך לדוגמא, דרכון נוסף ייתר את הצורך בהשגת ויזה למדינות מסוימות. אם אתם מתכוונים להגר לחו"ל, תוכלו להשיג דרכון זר בהתאם לפרטים להלן.  

ברור מאליו שיש ישראלים אשר יכולים להגיש בקשת אזרחות מהמדינה שממנה עלו, או שההורים שלהם עזבו בעבר, בעיקר באירופה. קבלת האזרחות תזכה אתכם בדרכון הנכסף. אולם, מרבית הישראלים המעוניינים בדרכון נוסף יצטרכו לפעול בדרך אחרת.  

ביחס למיסוי, דרכון זר כשלעצמו לא יוצר חבות במס במדינה המנפיקה את הדרכון, למעט במקרה של ארצות הברית. רוב מדינות העולם מטילות מסים על בסיס תושבות, כך שאתם תשלמו מס רק באותה מדינה בה אתם נחשבים כתושבים.    

בעבר, ישראלים רבים התאמצו להשיג דרכון של ארצות הברית, אך כיום האטרקטיביות של הדרכון האמריקאי בירידה. כיום, ישנה תנועה הפוכה של ישראלים המוותרים על האזרחות האמריקאית, וזאת בהתאם לסעיף 349 לחוק ההגירה האמריקאי. הסיבה לחוסר האטרקטיביות של הדרכון האמריקאי נעוצה במשטר המס האמריקאי.

המיסוי בארצות הברית הוא על בסיס אזרחות, להבדיל ממיסוי על בסיס תושבות, כפי שמקובל בישראל ובמדינות רבות אחרות. המשמעות היא שתושבי ישראל בעלי דרכון אמריקאי כפופים למערכת המיסוי בארצות הברית, ומחויבים להגיש דו"חות מס לרשות המס האמריקאית וגם דיווחים ביחס לחשבונות הבנק שלהם. אזרחים אמריקאים כפופים גם למס העיזבון האמריקאי. 

השגת דרכון ממדינה זרה, למי שלא נולד בה (וגם לא הוריו), היא משימה מורכבת אך אפשרית. במרבית המקרים נדרשת שהייה באותה מדינה לתקופה מסוימת בטרם יונפק הדרכון המיוחל. 

השלב הראשון הוא להחליט על המדינה המתאימה, ולהגיש בקשה לתושבות ואישור עבודה. אם הבקשה מאושרת, מקבלים אשרת שהייה, כאשר דרכון זר עשוי להתקבל כעבור מספר שנים ובתנאים שונים.  

אחת המדינות המעניינות בהקשר זה היא פנמה, מדינה עצמאית ואטרקטיבית השוכנת בקריביים. בתנאים מסוימים, ניתן לקבל אזרחות וכן דרכון פנמי לאחר שהייה כתושב במשך תקופה שבין 3-5 שנים.  

קבלת אישור תושבות בפנמה פשוטה יחסית בהשוואה למדינות אחרות. בנוסף לרשימת מסמכים שצריך להגיש לרשויות, צריך להסביר את הסיבה להגירה לפנמה, לדוגמא, למטרות מסחר ושירותים. כדי להוכיח זאת, רצוי לפתוח חברה בפנמה עם חשבון בנק ובו לפחות 10,000 דולר. מומלץ לבצע את ההליך באמצעות עורכי דין. 

ישנם כיום אפשרויות רבות. פורטוגל, לדוגמא, מציעה אשרת זהב, והיא נחשבת לאטרקטיבית ביותר ביבשת. מלטה יזמה בשנת 2011 תוכנית לעידוד הגירה של בעלי הון לשטחה. בהתאם לתוכנית זאת, אנשים ממדינות שונות בעולם יוכלו לזכות בתושבות מלטזית אם יעמדו בתנאים שונים. כעת, מלטה מתכננת להגמיש את התנאים מהתוכנית הקודמת.

ספרד גם היא הודיעה לאחרונה על תוכנית לעידוד הגירה אליה. אנשים מחוץ לאיחוד האירופי אשר ירכשו נכס נדל"ן בספרד יקבל, בתנאים שונים שנקבעו, אישור תושבות. 

בסופו של דבר, אם אתם מעוניינים להשיג אישור תושבות במדינה מסוימת, וכמובן דרכון זר, או לחילופין לוותר על הדרכון האמריקאי, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מתאים ביחס להליכים אלו. להחלטות בנושא תושבות עשויות להיות השלכות מס דרמטיות, ולכן חשוב להיערך מבעוד מועד.

wife cheat story online affair read
my wife cheated now what go redirect
what makes a husband cheat link
married men who have affairs read here dating for married men
redirect link open
women cheat on men click open
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
why some women cheat go my husband cheated
married men that cheat how do i know if my wife cheated go
redirect website why women cheat in relationships
open why people cheat why husband cheat on their wife
cheaters caught dating for married men when married men cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק