אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

תמריצים למימוש תמא 38

  • 16/03/2011
  •   מאת: אלעד שניר, צוות האתר
  • צפיות: 11265
מהי תמא 38? מדוע שזה יעניין אותי? מה התמריצים שהמדינה תיתן לי בתמורה לחיזוק הבניין? למה הממשלה רוצה בכך? למה כדאי לחזק את הבניין? כל התשובות בפנים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תמא 38

תמריצים למימוש תמא 38 – הקדמה:

המדינה רוצה לחזק את הבניינים כדי שיעמדו בפני רעידות אדמה עתידיות. חיזוק הבניינים והפיכתם לעמידים בפני רעידות אדמה זה עסק יקר מאוד. 

הממשלה לא רוצה להשקיע בהפיכת הבניינים לעמידים. הממשלה גם מודעת לכך שלאנשים אין הרבה כסף כדי לממן את חיזוק הבניינים (במיוחד אנשים הגרים בבניינים שנבנו לפני שנת 80', הבניינים שלא נבנו לפי תקן ישראלי מספר 413 ולכן יש לחזקם). הממשלה גם מודעת לכך שיש בעיות משפטיות עם חיוב האנשים לחזק את הבניינים. מה שכן, המדינה יכולה "לשלם" באמצעות הוספת זכויות בנייה. כך נוצרה תמא 38. 

תמא 38 היא תוכנית מתאר שנותנת את האופציה לדיירים לקבל זכויות בנייה. אך תנאי לקבלת זכויות הבנייה, הוא חיזוק הבניין. באופן זה, מימון חיזוק הבניין ייעשה באמצעות בנייה שמנצלת את זכויות הבנייה.

תמריצים למימוש תמא 38 – מבחינת זכויות הבנייה

רציתם פעם לבנות להרחיב את דירתכם או להוסיף חדר וניסיתם לקבל אישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה? אם כן, אתם בוודאי יודעים שהתהליך מסורבל, יקר וצריך להתאים לתוכניות החלות על דירתכם. תמא 38 נותנת זכויות בנייה נוספות (או ליתר דיוק, נותנת לוועדה המקומית את האופציה לאשר הוספת זכויות בנייה) בתמורה לחיזוק הבניין.

אילו זכויות בנייה יכולות להתווסף על פי תמא 38?

א. הוספת קומה לבניין. מדובר בבניית קומה על הגג של הבניין או בהפיכת קומת העמודים התחתונה (הקומה המפולשת) לקומה שבה יכולים לגור. מכירת הדירות בקומה החדשה תניב סכום כסף לא מבוטל. 

ב. הוספת אגף חדש לבניין, הכולל דירות חדשות. 

ג. הרחבת הדירות הקיימות. ההרחבה יכולה להיות עד 25 מ"ר וצריכה לכלול ממ"ד. ההרחבה תאפשר לדיירים לגור בדירות מרווחות יותר ותעלה את שווי הדירות. 

ד. הוספת חניות. הדבר לא רק ישפר את איכות החיים אלא גם נחוץ כאשר מוסיפים דירות לבניין. 

ה. סגירת מרפסות. 

ו. התקנת מעלית חדשה. 

ז. שיפוץ חזית הבניין, הלובי ו/או חדר המדרגות. 

ח. הוספת מרפסת שמש. 

כמו כן, ניתן להסכים עם הקבלנים שיבצעו את העבודה על שיפוצים נוספים לבניין כגון צביעת הסורגים והחלפת החלונות. 

הערות: 

• הערך של הוספת זכויות הבנייה גדול במיוחד באזורים בהם שווי הקרקע גבוה, כגון אזור המרכז, ואילו באזורי הפריפריה הערך יותר קטן. זו הסיבה לכך שרוב הפרויקטים של חיזוק הבניינים נעשו באזור המרכז. 

• סוג זכויות הבנייה שיתווספו תלוי בעיקר במבנה ההנדסי של הנכס ובמיקום הבניינים ברחוב. 

• כמו כן חשוב לציין שהוועדה לתכנון ובנייה צריכה לאשר את הוספת זכויות הבנייה, ולעיתים היא לא תאשר תוספת של זכויות בנייה מסיבות תכנוניות כגון צפיפות יתר. 

• לכל סוג של זכויות בנייה דרוש רוב אחר של דיירים. לחיזוק הבניין ולשיפוצים שונים יש צורך ברוב רגיל (מעל 50%). להרחבת דירות יש צורך ברוב של מעל 60%. להוספת דירות יש צורך ברוב של שני שליש מבעלי הדירות, ברוב של שני שליש מבעלי הדירות לפי שטח רצפתן ואם אין הסכמה פה אחד של הדיירים אז יש צורך באישור המפקח על הבתים המשותפים.

תמריצים למימוש תמא 38 – מבחינת המיסים:

המיסים לעבודות הבניה ולהשבחת הבניין היו עלולים להפחית את התמריץ לחזק את הבניין. לכן נתקבלו חוקים נוספים אשר פוטרים את מימוש תמא 38 מרוב המיסים אשר היו עלולים לחול.

מהן ההקלות?

1. פרק 5 לחוק מיסוי מקרקעין נותן פטור ממס שבח על מכירת הדירות שערכן עלה בעקבות זכויות הבנייה שנוספו לפי תמא 38. מתי שווי הדירה עלה? כאשר נוספה מעלית לבניין, כאשר הדירה הורחבה וכיו"ב. אם זכויות הבנייה לא היו ניתנות לפי תמא 38, היה צריך לשלם מס על ההעלאה בשווי הדירה. 

2. סעיף 31ב לחוק מע"מ נותן פטור מתשלום מע"מ עבור שירותי הבנייה. אם שירותי הבנייה היו ניתנים ללא קשר לתמא 38, היה צריך לשלם עליהם מע"מ. 

3. יש פטור מהיטל השבחה. על הוספת זכויות בנייה שלא נבעה מתמא 38, יש לשלם היטל השבחה על פי ערך זכויות הבניה. 

4. ניתן פטור ממס מכירה.

תמריצים למימוש תמא 38 – התמריץ החשוב ביותר

הדיירים מקבלים את הדבר החשוב ביותר – בניין שכעת הוא מחוזק ועמיד יותר בפני רעידות אדמה.

תמריצים למימוש תמא 38 – סיכום:

זהו אינטרס של הממשלה (וגם של האזרחים) שהבניינים יהיו עמידים בפני רעידות אדמה. לשם כך, במסגרת תמא 38 הממשלה נותנת תמריצים לאזרחים שיהיו מוכנים לחזק את הבניין שלהם. התמריץ העיקרי הוא הוספת זכויות בנייה. הקלות במיסים משלימות את המהלך. בנוסף להטבות, הדיירים נהנים גם מבניין מחוזק. 

לקריאה נוספת: ניהול פרוייקט תמא 38 - כיצד? >>

click why do men cheat i dreamed my wife cheated on me
cheat on husband unfaithful husband dating for married people
how many people cheat my wife cheated now what reasons why husbands cheat
infidelity go i dream my husband cheated on me
click why married men have affairs why are women unfaithful
wife who cheated link why do women cheat with married men
what makes women cheat go all wife cheat
what makes women cheat go all wife cheat
when married men cheat affair dating sites go
link read here viagra without prescription in vietnam
redirect men who have affairs why married men cheat
affair dating sites read here find an affair
why do women cheat on their husbands reasons married men cheat click
click here read read here
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תמא 38
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק