אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 23:24   26/04/2024 דו"ח ממצלמה שלום, אם הרכב בעל תג נכה ורשום על שם נכה  צולם במצלמ הלא משטרתית אלא של העירייה.1. האם ...
  • פורום לימודי משפטים ומתמחים 19:02   26/04/2024 עזרה בכתיבת עבודות תמורת תשלום עזרה בכתיבת עבודות או חיפוש חומראבי גור אריטלפונים: 029932462או 0506234016
  • פורום דיני נזיקין 16:27   26/04/2024 פגיעה בציפרן של קטין במתקן באולם אר... לא הייתי עושה עניין מציפורן לולא היה מדובר בילדה בת חמש שהתנדנדה על נדנדת ספסל באולם ארועים, נדנד...
  • פורום הוצאה לפועל 15:19   26/04/2024 איך מצרפים חוב ללא בקשת זוכה לתיק א... שלום יש לי תיק איחוד ואני משלם באופן סדיר. לאחרונה נוצר חוב והזוכה לא הגיש בקשה להוצאה ...
  • פורום עורכי דין 14:52   26/04/2024 שאלה לגבי דיני עובדה/חוזים שלום לכולם,1. לפני מספר חודשים הייתה לי הצעת עבודה במקום אחר; המעסיק החליט לשמר אותי.בסיכום שיחה ...

העדר יחסי עובד מעביד בין עובדי מיקור-חוץ לבין רפא"ל

  • 02/02/2011
  •   מאת: סקירה משפטית
  • צפיות: 11178
חידושים משפטיים באתר הפורומים המשפטיים! ביה"ד הארצי אישר את קביעת בית הדין האזורי לפיה לא שוררים יחסי עובד מעביד בין המערערים לבין החברה הממשלתית רפא"ל שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חברות

הסוגיה שעמדה להכרעה בערעור, עניינה בזהות מעסיקיהם של המערערים, שביצעו עבודות אחזקה במפעל רפא"ל משך שנים, במסגרת פורמאלית של העסקה באמצעות חברות כוח אדם או חברות שירותים. בנסיבות אלה נדרשה הכרעה בשאלה: האם היו המערערים עובדי המשיבות – "המשתמש", או שמא עובדי חברות כוח האדם או חברות השירותים, והאם יש לערוך לעניין זה הבחנה בין תקופות העסקתם השונות?

עם תחילת פעילותה, החליטה החברה הממשלתית רפא"ל לבצע את עבודות האחזקה של מבנים וציוד ואת עבודות השינוע באמצעות חברה למתן שירותי אחזקה, ולהותיר בידי רפא"ל את תחום עיסוקה העיקרי של פיתוח מערכות לחימה.

בהתאם, פרסמה החברה הממשלתית רפא"ל בקיץ 2002 שלושה מכרזים למתן שירותי אחזקה של מבנים ומערכות ולמתן שירותי שינוע. חברת ב.מ.ן אחזקת מבנים בע"מ זכתה במכרז והחלה את פעילותה אצל החברה הממשלתית רפא"ל בחודש פברואר 2003. בהתאם, החל מחודש פברואר 2003, הועסקו המערערים על ידי חברת השירותים ב.מ.ן. לא הייתה מחלוקת בין הצדדים, בדבר היותם של המערערים במעמד "עובדים". המחלוקת נטושה בעניין זיהוי מעסיקיהם.

ביה"ד הארצי אישר את מסקנתו המשפטית של ביה"ד האזורי בפסק דינו, לפיה לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד בין המערערים לבין המשיבות.

ביה"ד הארצי נדרש כבר בעבר, לתבניות העסקה מורכבות, ועמד בפסיקתו על ההבחנה בין מיקור חוץ של פונקציות, העסקה אותנטית באמצעות חברות כוח אדם והעסקה מלאכותית על ידי חברות כוח אדם המהוות "צינור" לתשלום שכר העובד. סיווגן של נסיבות ההעסקה לאחת מקטגוריות אלה בכל מקרה ומקרה, היא בעלת תוצאות משפטיות בנוגע למעמדם של העובדים, לזיהוי מעסיקיהם ולזכויותיהם.

מיקור חוץ של פונקציות, הוא העברת פונקציה מסוימת בהליך הייצור של מפעל אחד למפעל אחר, חיצוני, המתמחה בביצועהּ. המפעל החיצוני או קבלן השירות מספק למזמין את השירות או את המוצר המוגמר המיוצרים על ידי עובדיו שלו. קבלן השירות אינו מספק עובדים למפעל המזמין אלא נוטל על עצמו לספק שירות למזמין "במקרים שבהם מפעל זקוק לשירותים של מפעל אחר".בנסיבות של מיקור חוץ אותנטי של פונקציה, קבעה הפסיקה, כי מבצעי העבודה הם עובדי קבלן השירות ואינם עובדי המפעל המזמין.

במקרה זה, קבע בית הדין האזורי תשתית עובדתית ממנה עולה באופן ברור, כי ההתקשרות בין החברה הממשלתית רפא"ל לבין ב.מ.ן. היא בגדר "מיקור חוץ אותנטי". כפי שעולה מחומר הראיות, עם תחילת פעילותה של החברה הממשלתית רפא"ל, הוחלט ל"החצין" את עבודות האחזקה והשינוע, שאינן כלולות ב"גרעין" פעילותה של רפא"ל ואינן מצויות בתחום התמחותה.

בהתאם, פורסמו שלושה מכרזים להספקת שירותי אחזקה ושינוע, בהם זכתה ב.מ.ן, המתמחה במתן שירותי אחזקה של מבנים ומערכות, ומעניקה שירות לגופים רבים וגדולים.

נקבע, כי יש לראות בהתקשרות בין החברה הממשלתית רפא"ל לבין חברת ב.מ.ן "מיקור חוץ אותנטי", ובמערערים עובדי ב.מ.ן. בהתאם, יש לדחות את עתירתם של המערערים להכיר בחברה הממשלתית רפא"ל כמעסיקתם. ביה"ד הארצי אישר אפוא את קביעתו של בית הדין האזורי לפיה לא שוררים יחסי עובד מעביד בין המערערים לבין החברה הממשלתית רפא"ל וקבע כי המערערים לא הוכיחו את זכאותם לסעד מהחברה הממשלתית רפא"ל.

*סקירה משפטית - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום האזרחי>>

married men who cheat with men find an affair
my husband cheated with a man open open
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
when married men cheat women who cheat on their husband go
click here viagra vision read
redirect open go
affair dating sites how to cheat husband find an affair
cheaters caught dating for married men when married men cheat
read here My wife cheated on me will my husband cheat again
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חברות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק