אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...

חוקי התעבורה המיוחדים לרוכבי אופניים

  • 23/06/2010
  •   מאת: עו"ד אלי אנושי
  • צפיות: 14416
לאחרונה עדים אנו לתאונות רבות בה מעורבים רוכבי אופניים. לאור הטרנד ההולך ותופס תאוצה מומלץ לקרוא אודות תקנות תעבורה לרוכבי אופניים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה

אין ספק שאופנת הרכיבה על אופניים תופסת תאוצה ולא רק בירידות, מדובר בספורט בריא, אלגנטי, מהיר שמשלב הנאה הן בעיר והן בחיק הטבע, פעילות המיועדת לכל המשפחה  ובקיצור – כיף.

אבל, בארצנו אין דבש בלי עוקץ  וכפי שלמדנו לאחרונה ישנה סכנה רבה ביותר לרוכבי אופניים  הכבישי ארצנו וחוקי התעבורה יחדו לרוכבי האופניים  חלק נכבד של סעיפים על מנת לנסות ולהבטיח את שלומם, אז לכל המעוניין לפניכם מרבית תקנות התעבורה המיוחדות לרוכבי אופניים:

ת' 123, (א)  לא ירכב אדם על אופניים אלא אם הם במצב תקין וראויים לשימוש.

(ב) לא ירכב אדם על אופניים אלא על גבי המושב הקבוע המחובר אליהם.

ת. 124,(א) הרוכב על אופניים לא ירכיב עליהם אדם, אלא אם הם עשויים לרכיבתם של אנשים  במספר הרוכבים עליהם, ולא ירכב אדם על אופניים נהוגים בידי אחר אלא אם הם עשויים כאמור.

(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א) מותר להרכיב ילד שטרם מלאו לו 8 שנים על אופניים המצויידים במושב נפרד המבטיח את שלום הילד המורכב עליהם.

ג) מי שטרם מלאו לו 14 שנה לא ירכיב אדם אחר על אופניים.

ת.125 הוראות תקנות 121 ו-122 יחולו גם לגבי הובלה ורכיבה על אופניים.

(לא יוביל רוכב על אופנוע חבילה, צרור או חפץ המונעים ממנו, או העלולים למנוע ממנו, שליטה מלאה על רכבו או שהם –(1) עולים בארכם על 70 ס"מ; (2)   חורגים מחוץ לחלק הקדמי ביותר או לחלק האחורי ביותר של האופנוע. + *הרוכב על אופנוע או תלת-אופנוע לא יסע בצדו של רכב אחר, לרבות אופניים או אופנוע, אלא כדי לעקפו או לעבור על פניו כדין.)

ת.126 (א) הרוכב על אופניים לא יאחז ברכב אחר הנע בדרך, ולא יחבר אליו את רכבו באופן אחר.

(ב) לא יגרור אדם באופניים.

ת.127 הרוכב על אופניים ישמור על ריווח בינו ובין רכב הנוסע לפניו, כדי שיספיק להיעצר מיד וללא חשש תאונת דרכים במקרה של עצירה או מתן אות על ידי הרכב שלפניו.

ת.128 הרוכב על אופניים ירכב קרוב ככל האפשר לשפתו הימנית של הכביש וינהג בזהירות ובמיוחד בעברו רכב העומד או בעקפו רכב הנע באותו כיוון.

ת.129 (א) לא ירכב אדם על אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד; אולם מותר להולך רגל להסיע אופניים על המדרכה אם אין בכך הפרעה להולכי רגל.

(ב) הוקצה בדרך שביל מיוחד לאופניים וסומן בתמרור מתאים לא ירכב רוכב אופניים בכל חלק אחר של הדרך אלא באותו שביל.

(ג)  לא ירכב אדם על אופניים במנהרה.

ת.130. לא ירכב אדם על אופניים אלא אם הם מצויידים בכל עת –

(1) בפעמון;

(2) במנגנון בלימה יעיל לעצירה;

(3) במחזיר אור של אחורי האופניים מסוג כאמור בחלק ג' בתוספת השניה.

ת. 131 הציוד המפורט בתקנה 130 יהיה בכל עת במצב תקין.

ת. 132 לא ירכב אדם על אופניים בזמן תאורה אלא אם –

(1)  מאיר בהם פנס קבוע מלפנים המפיץ אור לבן הנראה לעין במזג אוויר נאה ממרחק של 150 מטר לפחות מלפני הרכב;

(2) מאיר בהם פנס קבוע המפיץ אור אדום מאחורי האופניים.

(3) יש מחזירי אור בצבע צהוב על דוושות האופניים שניתן לגביהם לראשונה רשיון על ידי רשות מקומית אחרי יום כ"ד בטבת תשמ"א (31 בדצמבר 1980).

ת.133 לענין חלק זה, הולך רגל המסיע אופניים בדרך, דינו כדין רוכב אופניים, זולת אם מהקשר הדברים משתמע אחרת.

ת. 134 מצא שוטר אופניים שרוכבים עליהם תוך הפרת הוראות תקנות שהותקנו על פי הפקודה, רשאי הוא להוציא את האוויר ואת השסתומים כדי למנוע המשך רכיבה עליהם תוך הפרת הוראה כאמור.

חשוב לציין את חובת חבישת הקסדה

פקודת התעבורה ס' 65(ג), לא ירכב אדם על אופניים, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים (בפקודה זו – השר), הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה.  (ב) בגיר שהוא הורה, אפוטרופוס או שבהשגחתו קטין, לא יניח לקטין כשהוא במחיצתו לעבור על הוראות סעיף קטן (א).

ומנגד יש לציין כי הכנסת אישרה לאחרונה בקריאה מוקדמת את להצעת החוק שמבטלת את חובת חבישת הקסדה ולפי התיקון: "(א1) על אף האמור בסעיף קטן (א), חובת חבישת קסדת מגן לא תחול על בגיר בדרך עירונית  או בשביל אופניים, בין בדרך עירונית ובין בדרך שאינה עירונית, והכל למעט בעת תחרות או בעת פעילות ספורטיבית בעיקרה."  - אך ככל שידוע לי סיום ההליך לתיקון החוק עוד רחוק.

ודבר אחרון, זכרו שלרוכבי אופניים אסור לרכב בדרך מהירה (תמרור ב-54), או לכל כביש או דרך שמהירות בה הוגדרה על פי תמרור ב- 53 - העיגול כחול ובו מספר בלבן.

אז לסיכום, רכיבה מהנה ובטוחה.

מאמר זה נכתב על ידי עו"ד אלי אנושי ממשרד אנושי ושות'; עו"ד אלי אנושי מנהל את פורום דיני תעבורה באתר. 

click reasons wives cheat on their husbands i dreamed my wife cheated on me
wife cheat story click here read
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
website click here read here
signs of infidelity online go
redirect why wife cheat open
women cheat on men will my husband cheat open
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
click here viagra vision read
redirect online go
cheaters caught women who cheat on husbands when married men cheat
click here signs of infidelity link
read website i want an affair
reasons women cheat on their husbands redirect dating a married man
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק