אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

מה מרוויחים מכניסה לפרויקט תמא 38?

  • 30/09/2009
  •   מאת: עו"ד גל בורשטיין
  • צפיות: 11258
תמא 38 מייצרת תמריצים הן לדיירי הבניין אותו עומדים לשפץ והן ליזם או הקבלן אשר לוקח על עצמו את ניהול הפרוייקט והגשמת המטרה העיקרית, חיזוק שלד הבניין.אז מהם התמריצים ומי מרוויח מהם בעצם? שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תמא 38

תמא 38 – בשביל מי זה טוב בכלל

מטרתה של תמ"א 38 היא להביא לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה צפויות בישראל. הבעיה המרכזית היום היא שבעלי דירות, אינם מוכנים להכניס עצמם להוצאות כלכליות, משמעותיות, ולהתחיל להליך של שיפוץ המבנה בו הם מתגוררים.

על כן קובעת תמא 38, תכנית מתאר ארצית, כי יש לחזק על שלד של מבנה שתוכנן לפני 1980, כדי  למנוע את קריסתו במקרה של רעידת אדמה.

תמא 38 מאפשרת לדיירים לבצע את הליך השיפוץ תוך הבנת הקושי הכלכלי ועזרה במימון העבודה וזאת תוך מתן זכויות בנייה לדיירי הבניין.

תמא 38- התמריצים לדיירי הבניין

תמ"א 38 מספקת תמריצים לבעלי דירות אשר יבצעו פרויקט תמא 38 בבנין המשותף בו הם מתגוררים. התמריצים אשר מציעה בתוכנית הם רבים אשר חלקם מפורטים להלן:

א. הקלות במס -  ההקלות הן במס שבח, מס רכישה, היטל השבחה ומע"מ

ב. קביעת רוב נמוך – תמא 38 קובעת כי מספיק רוב של שני שליש מהדיירים כדי להתחיל תמא 38 בבניין משותף.

ג. בניית מעלית – הוספת מעלית לבניין מגורים קיים אשר לא היתה קיימת בו מעלית.

ד. בניית חנייה – הוספת חנייה לבניין המגורים.

ה. שיקום ושיפוץ חזית הבניין והלובי – מבחינה אדריכלית, תמריץ המשדרג את ערך הדירות.

ו. הוספת מרפסת שמש או חדר בטחון לדירות הקיימות – כלומר הרחבת שטחי דירות המגורים.

ז. בניית יחידות דיור נוספות – על גג המבנה או בקומת העמודים.

רצוי כמובן כי דיירי הבניין המשותף, אשר מתחילים הליך של תמא 38, יקבלו ייעוץ משפטי הולם מעורך דין המתמחה בתחום תמא 38, וזאת כדי שיסייע להם במקרים של בעיות בדרך למטרה הנחשקת.

חשוב כמובן, בזמן של משא ומתן מול קבלן שמבין בתחום הבנייה בכלל ובתחום תמא 38 בפרט, כי לצידם של הדיירים יהיה גורם אשר יוכל לדאוג לאינטרסים שלהם וימנע מצב של ניצול המצב על ידי בעל המקצוע.

תמא 38- מנקודת המבט של הקבלן

קבלן או יזם יכול לקחת על עצמו ניהול פרויקט תמא 38. הקבלן או היזם יוציאו את הוצאות שוטפות מכיסם כולל כל ההוצאות הנלוות, ובתמורה יקבלו את רווחי זכויות הבניה שמאפשרת תמא 38 לדיירים. בדרך כלל, זכות הבנייה שתנוצל היא בניית יחידות דיור נוספות על גג המבנה או בקומת העמודים ומכירתן.

קבלן או יזם אשר לקחו על עצמם ניהול פרויקט תמא 38, יבנו בדרך כלל יחידות דיור חדשות מפוארות, וזאת כדי להחזיר לעצמם את הוצאות השיפוץ, וכן כדי לגרוף רווח נאה מהפרויקט.

חשוב כי מבחינתו של הקבלן, יקבלו בעלי הדירות הרגשת אמון, שיש להם על מי לסמוך בכל ניהול הפרויקט שכן מימושו חשוב להם ויביא לעליית שווי הדירות והבניין.

open married cheat cheat on your wife
open married cheat cheat on your wife
my wife cheated now what go redirect
wife who cheated link why do women cheat with married men
what makes women cheat go all wife cheat
what makes women cheat link all wife cheat
when married men cheat affair dating sites go
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
husband cheated wife why are women unfaithful why women cheat on their husband
open why people cheat why husband cheat on their wife
my boyfriend cheated on me quotes go reasons why women cheat on their husbands
cheat on my husband read my husband almost cheated on me
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תמא 38
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק