| לגבי שיטת הלימוד בקריאה שנייה..
בקריאה הראשונה שלי נהגתי ללמוד כל תת פרק, בלי לקרוא את החיקוקים המומלצים..והנקודות שצריך לזכור, אחרי שסיימתי כל נושא, למשל פשיטת רגל( שזה האחרון שלמדתי), חזרתי על כל הנקודות שצריך לזכור בסוף כל תת פרק אחרי שקראתי את החקיקה הרלוונטית של אותו תת פרק..זה היווה עבורי מעין חזרה על הנושא, שעזר לי מאוד לקשר את הדברים אחד עם השני ולשים לב לפרטים הקטנים בצורה יותר ברורה..ורק אז פתרתי את השאלות המסכמות.
כרגע בקריאה השנייה, אני הולכת בסדר הפוך, ז"א, לפני שאני ניגשת ללמוד את הנושא, למשל סד"א, אני לומדת את הנקודות שצריך לזכור בכל הפרק, כאילו מנה ראשונה, שתתן לי כיוון ותשתית טובה לפני שנכנסים עמוק לחומר, אחר כך אני מסתכלת על החקיקה, אך לא ברמה של ללמוד את הכל, כמו כן אחרי שלמדתי את הנקודות שצריך לזכור, את כבר תרוצי עם החקיקה, כי זה לרוב אותו דבר, רק אחר כך אני מתחילה לנגוס בחומר..בסוף את הרי תלמידי את כל אלו..רק אני שיניתי את הסדר, כי אצלי, אני זוכרת טוב יותר, כאשר הדברים מתחברים לי כמו באזל..כך שאני חייבת את הסדר הזה בראש..
כמו שתמיד אומרים, שלימוד הוא דבר אינדיווידואלי..אך אם למישהו יש שיטה יותר טובה, או יותר אפקטיבית..אשמח שתשתפו אותי..אולי תיווצר לנו בסוף שיטה יעילה וחכמה..
בהצלחה..
|