| שלום רב,
אשמח לקבל חוות דעת מקצועית לגבי בעיה שנקלענו אליה בערב חג האחרון.
אני ומשפחתי הזמנו 3 חדרים במלון בטבריה.
מצאנו את המלון דרך האינטרנט כאשר התמונות באתר מציגות את המלון כמלון מפואר, חדש ובעל רמה גבוהה. בעת סגירת העסקה עם פקידת הקבלה של המלון נאמר לנו שהמלון משופץ ואכן בעל רמה גבוהה. התבקשתי לשלם מקדמה של 30 אחוז מדמי העסקה בסך 3300 ש"ח, וכך עשיתי.
בערב החג הגענו כולנו למלון שהתברר כמלון ישן שאינו מסביר פנים כלל וכלל. בכניסה ללובי המלון קיים ריח חזק של עובש/רטיבות, יש בקירות והתקרות רטיבות(צילמנו את זה), פנלים של שטיחים מקיר לקיר חסרים וכו'.
יש לציין שאימי סובלת ממחלת ריאות אשר לא מאפשרת לה להתארח במקומות עם רטיבות, טחב ועובש.
ביקשנו לבטל את ההזמנה, ולקבל את דמי המקדמה ששילמנו, ואף הצענו לשלם דמי ביטול סבירים בסך 5 אחוז ככתוב בחוק(ככל הידוע לי).
בעלי המלון לא רצו לבטל את ההזמנה, ולא הסכימו לוותר על תשלום של 30 אחוז מסך ההזמנה הכוללת(דמי המקדמה).
ברצוני לציין שלא נאמר דבר בעת ההזמנה על דמי ביטול, לא חתמנו על שום מסמך כזה. כמו כן בידי מנהל המלון לא היה שום חוק שמאשש את התקנון שלהם לגבי 30 אחוז דמי ביטול בעת ביטול הזמנה, למרות שהפצרנו וביקשנו לראות את זה כתוב כתקנון של המלון. יתרה מזאת, מנהל המלון שינה את דעתו וברגע מסוים החליט שנצטרך לשלם את כל דמי העסקה.
אחרי שעות רבות של תחנונים וויתרנו, ובערב חג חיפשנו מלון אלטרנטיבי. נאלצנו לשלם סכום של 2700 מעל התקציב שהרשנו לעצמנו במלון הקיים רק בשביל לנהל ערב חג כראוי, כמה שניתן לאחר העוגמת נפש שנאלצנו להתמודד איתה.
ברצוני לדעת מה מקומנו בחוק?
האם זכותם לדרוש 30 אחוז דמי עסקה על ביטול למרות שלא יידעו אותי דבר ולא חתמתי על שום מסמך לגבי ביטול עסקה? ולמרות שמבחינה בריאותית נאלצנו לעבור למלון אחר שכן המלון הזה לא ענה על הצרכים החשובים לאימי?
יש בידינו צילומים של הרטיבות והקלטות של בעל המלון שמשנה את דעתנו ומשחק בנו ככל העולה על רוחו.
אשמח לתגובה בענין, ולמעט יעוץ לגבי דרך הפעולה שלנו לתביעה אם אכן יש לנו אפשרות לעשות זאת.
תודה רבה.
|