| שלום,
ברשותי עסק קטן של ייבוא ושיווקף ולאחרונה ייבאתי לארץ, באמצעות אישורי אמ"ר במשרד הבריאות, עדשות מגע קוסמטיות, ללא הצורך במרשם רפואי. העדשות הללו מלוות באישורים בינלאומיים של רגולטורים רפואיים כגון CE Mark, ו-ISO. או במילים אחרות, המוצרים שהגיעו אלי, כביכול, אמורים להיות תקינים.
עכשיו, כידוע, עדשות מגע זהו תחום רפואי לכל דבר, מתוקף גורם זר שנכנס לגוף האדם, ולכן מלווה בסיכונים רבים.
השאלות שלי הן כדלקמן:
1. במידה והלקוח מבצע שימוש לקוי במוצר, ונפגע בעקבות כך, ואני לפני המכירה יידעתי את הלקוח באמצעות עלון שמכיל את כלל האזהרות והוראות השימוש, ויידעתי אותו כי במידה ויפעל בדרך שונה מאשר כתוב בהוראות, האחראיות היא עליו. האם תהיה לו עילה לתבוע אותי?
או במילים אחרות, האם מספיק עלון שימוש למשתמש המספק מא' עד ת' את כל האזהרות והוראות השימוש?
2. במידה והלקוח נפגע מהעדשות, ולאחר בדיקה הוכח כי המוצר היה פגום, איך אפשר למנוע כזה מצב? כידוע לפי חוק הייבוא, היבואן אחראי על מוצרים פגומים, ולא היצרן. עכשיו, הרי, אני מייבא מוצרים מיצרן שברשותו אישורים רפואיים.. ולא ניתן לבצע בדיקת תקינות לעדשות טרם המכירה מכיוון שלאחר פתיחת הבקבוקון תוקף חיי המדף של המוצר יורד מ-3 שנים לשנה. אז חשבתי, שבעלון המצורף אני ארשום לצרכן כי באחראיותו של הצרכן לפנות לאופטומטריסט מוסמך על מנת לבדוק את כשירות העדשות, ובמידה וימצא כי הן לא תקינות, יחזיר אותן אלי. ואם הוא יחליט לא לפנות לאופטומטריסט, זה על אחראיותו. האם זה גם מבטל עילה לתביעה?
תודה מראש.
אריאל.
|