| לעו"ד גיא קדם ועו"ד אפי אהרונוב שלום !קודם כל, תודה על פועלכם, אתם עוזרים מאוד.יש ברשותי עסק למתנות בעיצוב אישי. אנחנו מדפיסים תמונות שהביא הלקוח על מספר רב של מוצרים ומוסיפים ברכה אישית.בין היתר אנחנו מוכרים בחנות גם מוצרי נוי ופופ שונים.רכשנו מספק מוצרים לבית בעיצוב של אמנית מסוימת. בין המוצרים היה אלבום מעוטר בדוגמאת פרחים.לקוח שקנה את האלבום ביקש להתאים לאלבום סינר בעיצוב תואם. העובדת סרקה את הדוגמא שעל האלבום, שינתה את הטקסט שהיה על האלבום לטקסט שביקש הלקוח והדפיסה על הסינר.עלי לציין כי הסריקה נעשתה ע"י עובדת צעירה בתום לב מוחלט, וכי על האלבום לא היה סימן של זכויות יוצרים או סימן רשום.בנוסף, הדפסת המוצר לא יצא כמתוכנן, ונוצר פגם קטן בסינר בעת ההדפסה. לכן העובדת הדפיסה את הסינר בשנית ומסרה את העבודה התקינה ללקוח. את הסינר עם הפגם הקל היא תלתה מחוץ לחנות כדוגמא.לאחר מספר ימים התקשר לקוח נוסף על מנת להזמין סינר דומה. נלקחה ממנו הזמנה, המוצר הוכן בצורה דומה למוצר הראשון ונמסר ללקוח.כנראה שמזמין המוצר הוא עורך הדין של האמנית שעיצבה את האלבום המעוטר פרחים, ועל כך הם פנו אלינו במכתב התרעה.מה הדין במקרה זה ? האם ניתן לתבוע אותנו בגין הפרת זכויות יוצרים ? וגם אם כן, מה הסכום שאותו ניתן לדרוש כפיצוי ?אני יודע שעל מנת לתבוע פיצוי יש להוכיח נזק כספי שנגרם בשל הפרת זכות היוצר. האם אני צודק ? הנזק שנגרם, אם נגרם, מסתכם בעשרות שקלים בלבד (הוכנו 3-4 סינרים כאלה), ואת זה ביכולתי להוכיח (ע"י חשבוניות, פירוט מכירות וכו'..) ואף להבחן במכונת אמת. לא היה פה שום דבר שלא נעשה בתום לב, ובטח לא ייצור ברמה מסחרית. לא של סינרים ולא של שום מוצר אחר.תודה רבה על תשובתכם.א' מהמרכז
|