| הסמכות לבצע אימות חתימה על מסמך ואישור העתק למסמך, הוענקה לנוטריון בהתאם להוראת סעיף 7 לחוק הנוטריונים.
בפועל ידוע שגם עורכי-דין מבצעים פעולות אלו, והדבר מתקבל פעמים רבות על-ידי הרשויות (כמו באימות חתימה על תצהירים וכו').
א. מהו המקור החוקי למתן סמכויות אלו אף לעורכי דין?
ב. מהו העקרון (אם קיים) שלפיו ניתן לקבוע באילו מצבים מוענקות סמכויות אלו אך ורק לנוטריון, ובאילו מצבים מוסמך אף עו"ד לבצע פעולות אלו?
ג. נתבקשתי על-ידי מועמד במכרז שהוציאה הנהלת בתי המשפט, לאשר עבורו העתקי מסמכים הנצרכים להגשת המועמדות. המכרז דורש את "המסמכים המקוריים או העתקי המסמכים מאושרים על-ידי גורם מוסמך לפי הוראת כל דין". האם לפי דרישה זו, אני כעו"ד יכול לאשר את העתקי המסמכים, או שכאן הדרישה הנה לאישור נוטריוני?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
|