מזה 4 שנים אני שוכר דירה בקומה 3, בבניין 4 קומות. הבניין ישן , בן יותר מ 50 שנה, מיועד להריסה (כנראה בשנה הקרובה). לפני 4 ימים התחילה סתימה בשירותים, לקח למים 3-4 שניות לרדת. דיווחנו לבעלת הדירה שאמרה להזמין אינסטלטור. תאמנו איתו למחרת אחר הצהריים. אשתי הגיעה קצת לפניו וכל הבית היה מוצף. מים שקופים (לא עכורים). הוא פתח את הסתימה עם מכשיר חשמלי דרך קדמת האסלה כי אין ביקורת מאחוריה. גבה 520 ש"ח, לא ידע להסביר למה היתה ההצפה (כל המקומות בבית שמהם יכולה לקרות הצפה היו יבשים). עדכנתי את בעלת הדירה שההצפה הרסה את הפרקט. היא אמרה לי שאנחנו צריכים לתקן אותו ואת הסתימה בגלל שהיא נגרמה משימוש שלנו. האינסטלטור אומר שבגלל שפתח את הסתימה עם המכשיר לא יכול לדעת מה גרם לסתימה. עניתי לבעלת הדירה שאנחנו לא גרמנו לסתימה, היא מבקשת שאני אוכיח לה. בחוזה כתוב שאני צריך להחזיר את הבית כפי שקיבלתי אותו אלא אם התקלה קרתה בגלל בלאי סביר עקב שימוש סביר במושכר. על מי מוטל התיקון במצב כזה שאין הוכחה מי אחראי לסתימה? ההערכה שלי היא שהסתימה היתה בצינור ביוב הראשי ואז כל פעם שהדירה מעלינו הורידה את המים בשירותים הם נעצרו בסתימה ויצאו דרך האסלה שלנו וככה נוצרה ההצפה. יש אפשרות אחרת? כרגע אנחנו במבוי סתום איתה, אבל החלטנו לא לחכות לה ולהחליף את הפרקט בסלון. הוא במצב נורא. העלות 4500 שקל. אשמח לעצתכם המלומדת.
|