| אדם שלום, הדבר תלוי בשני הפרמטרים שציינת, קרי הן בחומרת תוכן הפרסום והן בהיקפו, לצד פרמטרים נוספים ובחינת נסיבות הפרסום וקיום נזק אפשרי כתוצאה מכך. כך ככל שחומרת הפרסום גבוהה יותר, סיכויי התביעה גוברים. על אותו משקל, ככל שהיקף הפרסום ובתפוצה רחבה יותר, יגברו הסיכויים. ישנה חשיבות רבה להיקף החשיפה ותדירותה בתביעות מסוג זה. שים לב שהדברים נבחנים במבט אובייקטיבי, מנק' מבטו של אדם סביר החיצוני לסכסוך, באם אכן יש בפרסום כדי לפגוע ולהשמיץ את שמו הטוב של אדם. כך אם לפרסום נחשפו בני משפחה, אזי שלא בהכרח ייחשב הדבר לכדי לשון הרע (שכן לרוב ייטו בני המשפחה להאמין לגרסת בן משפחתם, הנפגע, ולאו דווקא לפרסום הפוגעני). כמו כן יש לבחון קיומן של הגנות החוק בהתייחס לפרסום והמפרסם, לכאורה, במסגרת ייעוץ פרטני טרם נקיטה בהליכים, ככל ויוגשו. בהצלחה!. אני כאן לשאלות נוספות.
בברכה,
לירן ינקוביץ, עו"ד
מנהל פורום לשון הרע
דבורנית 8ב, נס ציונה
טל': 054-6917337 ; מייל: liranya1@gmail.com
|